مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان

وجود محصولات چینی به جهانی شدن سفال لالجین آسیب می‌زند

۱۳۹۵/۰۲/۱۹ - ۱۰:۰۷:۱۱
کد خبر: ۴۰۲۰۵۱
وجود محصولات چینی به جهانی شدن سفال لالجین آسیب می‌زند
علی مالمیرخاطرنشان کرد: یکی از محدودیت‌هایی که به صنعت سفال و صنایع دستی در لالجین آسیب می‌زند، وجود محصولات چینی در برخی فروشگاه‌ها است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و با همکاری فروشندگان سفال این محصولات از سطح فروشگاه‌ها جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه توسعه گردشگری یکی از سیاست‌های توسعه شهر همدان است، بخشی از بازار هدف گردشگری استان با توجه به جاذبه‌های آن جذب گردشگر از کشورهای دیگر است که در این راستا معرفی قابلیت‌های استان به آن به خارج از کشور از جمله اقدامات محوری محسوب می‌شود.

وی افزود: یکی از موثرترین و سریع‌ترین روش‌ها و راهبردهایی که می‌تواند در معرفی همدان مورد استفاده باشد موضوع ثبت جهانی شهر لالجین به عنوان شهر سفال جهان است، شهر لالجین به عنوان شهرستان استان از این منظر فرصت ارزشمند و تاریخی برای استان محسوب می‌شود؛ لاله‌جین می‌تواند به عنوان برند جهانی در تولید صنایع دستی و سفال معرفی شود، به ویژه با توجه به نام‌گذاری سال به عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» با توجه به تطابق تولید صنایع دستی به عنوان صنعت و هنر بومی با قابلیت کسب بازار جهانی باشد.

مالمیر ادامه داد: شهر لاله‌جین با توجه به ظرفیت‌هایی که در سفال دارد علی‌رغم شهرهای بزرگ مدعی در حوزه‌های مختلف صنعت در داخل کشور به عنوان گزینه شهر جهانی سفال معرفی شده و پرونده آن تکمیل شده است، هیئت داوران شورای جهانی صنایع دستی نیز از این شهر بازدید کرده و شرایط  لاله‌جین را برای کسب این عنوان در جلسه مرداد‌ماه ۵ قاره مورد بررسی قرار خواهند داد.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان عنوان کرد: کسب این عنوان مهم مستلزم همکاری همه دستگاه های زیر ربط با توجه به محوریت توسعه استان و اهمیت موضوع بر سر افتاده است.؛به ویژه شهرداری و شورای شهر لاله جین عنوان مربوط به  این شهر جهانی است در این زمینه رسالت و وظیفه دو چندان است.

این مقام مسئول ادامه داد: تعریف شهر جهانی به عنوان شهر صنایع دستی بر اساس شاخص‌هایی از جمله اقتصاد، فرهنگ، نقش و اشاعه ظرفیت‌های استان است، همچنین این شهر باید از ابعاد مختلف واجد شرایط باشد تا به عنوان شهر جهانی ثبت شود و هرکدام از شاخص‌ها امتیاز خاص دارد ثبت جهانی شهر لالجین به عنوان شهر سفال جهان می‌تواند زمینه‌ای برای معرفی فرهنگ اصیل اسلامی و فرهنگ این منطقه باشد.

مالمیر خاطرنشان کرد: یکی از محدودیت‌هایی که به صنعت سفال و صنایع دستی در لالجین آسیب می‌زند، وجود محصولات چینی در برخی فروشگاه‌ها است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و با همکاری فروشندگان سفال این محصولات از سطح فروشگاه‌ها جمع‌آوری می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز