مدیر کل شناسایی و فراهم آوری اسناد ملی کشور

سازمان های دولتی موظف هستند که اسناد خود را در اختیار سازمان اسناد ملی قرار دهند

۱۳۹۵/۰۲/۲۳ - ۱۰:۲۳:۵۰
کد خبر: ۴۰۴۰۷۹
سازمان های دولتی موظف هستند که اسناد خود را در اختیار سازمان اسناد ملی قرار دهند
محسن روزگار با بیان اینکه همه سازمان ها و نهادها موظف هستند که اسناد خود را در اختیار سازمان اسناد ملی قرار بدهند افزود: سندی که چهل سال از عمرش گذاشته باشد باید کامل در اختیار این سازمان قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر کل شناسایی و فراهم آوری اسناد ملی کشور در همایش اسناد ملی، هویت ملی در همدان افزود: اسناد نقش مهم هویتی دارند و در تصمیم گیری بسیار کمک می کنند، چرا که سرشار از اندیشه و تجربه بوده و هیچ مدیر و برنامه ریزی فارغ از این دو نیست.

وی عنوان کرد: ایرانیان در طول سال ها ارزش این اسناد را فهمیدند و سازمان اسناد در سال 49 تشکیل و در سال 81 با کتابخانه ملی ادغام شد.

وی ادامه داد: وظایف مهم این مرکز ارزشیابی، جمع آوری و حفظ اسناد موجود است.

وی با بیان اینکه همه سازمان ها و نهادها موظف هستند که اسناد خود را در اختیار سازمان اسناد ملی قرار بدهند افزود: سندی که چهل سال از عمرش گذاشته باشد باید کامل در اختیار این سازمان قرار بگیرد.

روزگار تصریح کرد: ورودی اسناد به این مرکز به دو طریق است، یکی از طرق دستگاه های دولتی که این هم نیاز به تعامل دارد و دیگری توسط اشخاص حقیقی که سال گذشته اسناد با ارزشی در این راستا به این مرکز اهدا شد که مربوط به دوره قاجار بود.

وی بیان کرد: شرایط نگهداری این اسناد از نظر دما و رطوبت باید خاص باشد و اشخاص حقیقی نمی توانند به تنهایی از این اسناد نگه داری کنند.

وی بیان کرد: اسناد منبع خوب و مهمی برای مورخان و پژوهشگران هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز