عضو شورای شهر همدان:

احیا بافت تاریخی بازار سبب تبدیل همدان به بارانداز اقتصادی غرب می‌شود

۱۳۹۵/۰۲/۲۳ - ۱۰:۴۰:۱۲
کد خبر: ۴۰۴۰۸۶
احیا بافت تاریخی بازار سبب تبدیل همدان به بارانداز اقتصادی غرب می‌شود
با بیان اینکه احیا بافت تاریخی بازار همدان در اولویت شهرداری است، گفت: احیا بافت تاریخی بازار سبب تبدیل همدان به بارانداز اقتصادی غرب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، عضو شورای شهر همدان در کمیسیون فنی و عمرانی و معماری و شهرسازی شورای شهر همدان اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی اعتبارات لازم را برای احیا بافت تاریخی تخصیص نمی‌دهد و از سوی دیگر سختگیریهایی را برای احیا این بافت توسط بخش خصوصی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه احیا بافت تاریخی بازار همدان از اولویتهای مهم شهرداری همدان محسوب می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر چندین کاروانسرای تاریخی در فضای بازار شهر همدان در حال بازسازی توسط شهرداری و اهالی منطقه است که تعدادی از این پروژه‌ها تا مهر ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مولوی با اشاره به اینکه کاروانسرای میرزا نصراله یکی از پروژه‌های در دست احیا شهر همدان است، عنوان کرد: این کاروانسرا دارای 52 واحد مغازه در سه طبقه و در فضایی به مساحت 600 مترمربع در دست بازسازی و احیا است.

وی بیان کرد: با توجه به گسترش زندگی ماشینی و استفاده بیش از حد از ماشین‌آلات در زندگی امروزی، بافتهای فرسوده و تاریخی به عنوان ثروتهای تاریخی محسوب می‌شوند که باید به درستی از آنها حفظ و حراست لازم صورت گیرد.

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی، معماری و شهرسازی شورای شهر همدان با اعلام اینکه بیشتر از بافتهای تاریخی در رینگ مرکزی شهر بوده ولی از نظر استحکام جز ساختمانهای کم دوام هستند، گفت: وقتی بازسازی و باززنده‌سازی بافت تاریخی و فرسوده انجام می‌شود روح جدیدی در این کالبدها دمیده می‌شود.

وی با اعلام اینکه احیا بافت تاریخی شهر همدان سبب ایجاد انگیزه در مردم برای سکونت در این مناطق می‌شود، عنوان کرد: نوعی گسست فرهنگی بین بافت فرسوده و کالبد جدید اتفاق افتاده که با احیا بافت تاریخی این گسست قابل جبران است.

مولوی با تاکید بر اینکه احیا بافت تاریخی سبب رونق منطقه می‌شود، گفت: همدان دارای بافتهای تاریخی بسیاری است که باید تلاش شود تا این فضاها را احیا کرده و با احیا این بخشها همدان را به عنوان باراندازی اقتصادی غرب کشور مطرح کرد چراکه در گذشته نیز همدان این جایگاه را داشته است.

وی با اشاره به اینکه احیا بافت تاریخی و واجد ارزش همدان نیازمند همکاری و تعامل دستگاه‌های متولی است، عنوان کرد: شهرداری همدان در حد توان خود برای احیا این بافتهای تاریخی ورود پیدا کرده است ولی برای ادامه راه باید سایر دستگاه‌ها نیز فعال شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز