معاون امور جوانان استان همدان:

مشکلات فرهنگی بزرگترین مانع برای ازدواج جوانان است

۱۳۹۵/۰۲/۲۷ - ۰۹:۰۱:۲۵
کد خبر: ۴۰۵۵۸۹
مشکلات فرهنگی بزرگترین مانع برای ازدواج جوانان است
اسدالله ربانی‌مهر مشکلات فرهنگی را بزرگترین مانع برای ازدواج جوانان دانست و افزود: بسیاری از خانواده‌ها از نظر اقتصادی در شرایط مطلوبی قرار دارند اما تعداد ازدواج‌ها در این قشر از جامعه محدود و تمایل به مجردی بیشتر است و متأسفانه سهم بیشتری در آمار طلاق دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری 171 عنوان برنامه در هفته جوان در سطح استان اظهار داشت: برگزاری 32 جشن به مناسبت هفته از مهمترین برنامه‌های شاخصی است که با همکاری سمن‌ها در 7 نقطه شهر از جمله آرامگاه بوعلی، شهرک مدنی، شهرک فرهنگیان، پارک شهدا و شهرک ولی‌عصر(عج) برگزار می‌شود.

 

وی افزود: برگزاری جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع) با حضور مسئولان استانی و کشوری در روز چهارشنبه هفته جاری در تالار فجر شهر همدان از دیگر برنامه‌های شاخص این هفته است که در این راستا 14 جوان نخبه استان که در بخش‌های مختلف نمونه هستند، تقدیر می‌شوند.

 

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به تجدید میثاق جوانان با شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: همایش اخلاق در ورزش روز سه‌شنبه در باغ موزه دفاع مقدس شهر همدان برگزار می‌شود و 50 مربی و ورزشکار با اخلاق تجیلی می‌شوند.

 

وی بیان کرد: به مناسبت هفته جوان اماکن فرهنگی، ورزشی و تفریحی استان از جمله غار علیصدر، پیست اسکی تاریک دره، تله کابین و سورتمه با 50 درصد تخفیف میزبان جوانان است و بازدید از باغ موزه دفاع مقدس به صورت رایگان انجام می‌شود.

 

ربانی‌مهر به اشاره به برگزاری جشن بزرگ ازدواج در آینده نزدیک، عنوان کرد: سال گذشته این جشن بزرگ با حضور 300 زوج جوان برگزار شد و 45 زوج دارای معیارهای ازدواج آسان تقدیر شدند و امسال نیز با ارائه فراخوان تاکنون 60 زوج ثبت‌نام کردند.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 61 میلیارد تومان وام ازدواج به 20 هزار و 500 متقاضی در استان پرداخت شد، اظهار داشت: 7 هزار نفر در نوبت دریافت وام ازدواج قرار دارند که بنا بر اعلام استاندار همدان تا پایان خرداد ماه سهم استان همدان از پرداخت وام ازدواج به 100 میلیارد تومان می‌رسد.

 

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به مشکلات پیش‌روی جوانان بیان کرد: براساس طرح‌های پژوهشی بومی انجام شده در سطح استان بیکاری، ازدواج، مسکن و آسیب‌های اجتماعی جزء اصلی‌ترین مشکل جوانان همدانی است.

 

وی با اشاره به اینکه 19 دستگاه وظیفه ساماندهی حوزه جوانان را برعهده دارند، افزود: سواد رسانه‌ای جوانان در حوزه فضای مجازی باید ارتقا یابد چرا که بسیاری از آسیب‌ها از این ناحیه متوجه جوانان است.

 

ربانی‌مهر یا اشاره به تشکیل مجمع خیران ازدواج برای رفع مشکلات و موانع پیش‌روی ازدواج جوانان تصریح کرد: این مجامع به صورت مردمی اداره می‌شوند و اعلاوه بر کمک‌های مالی برای تأمین تجهیزیه و ازدواج جوانان به زوجین آموزش‌های قبل ازدواج و مهارت‌های زندگی را ارائه می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه طرح همسان‌گزینی با مشارکت سایت تبیان در همدان اجرا می‌شود، گفت: جوانان در زمینه انتخاب همسر مشکلات زیادی دارند که باید نسبت به رفع این مشکل اقدام کرد.

 

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان افزود: طرح پژوهشی بررسی دلایل مجرد بودن کارمندان استان همدان و عدم تمایل آنها به ازدواج با همکاری جهاد دانشگاهی اجرا می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه همدان جزء 7 استان دارای جمعیت جوان در کشور به شمار می‌آید، گفت: 920 هزار نفر از جمعیت استان همدان براساس سرشماری سال 91 دارای سنین 15 تا 29 سال تشکیل می‌دهند که در این راستا 32 درصد جمعیت استان جوان هستند.

 

ربانی‌مهر با اشاره به عوامل تأثیرگذار در طلاق اظهار داشت: چهار عامل اصلی اعتیاد، بیکاری، خیانت و دخالت خانواده‌ها در طلاق زوج‌های استان همدان بسیار اثرگذار است و بعد از این عوامل عدم مهارت در انتخاب همسر، اختلافات خانوادگی و فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی مؤثر بوده است.

 

وی مشکلات فرهنگی را بزرگترین مانع برای ازدواج جوانان دانست و افزود: بسیاری از خانواده‌ها از نظر اقتصادی در شرایط مطلوبی قرار دارند اما تعداد ازدواج‌ها در این قشر از جامعه محدود و تمایل به مجردی بیشتر است و متأسفانه سهم بیشتری در آمار طلاق دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز