معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی همدان

اگر قیمت شیر افزایش یابد قدرت خرید مردم کاهش می یابد

۱۳۹۵/۰۲/۲۹ - ۰۸:۱۹:۱۷
کد خبر: ۴۰۶۴۵۱
اگر قیمت شیر افزایش یابد قدرت خرید مردم کاهش می یابد
نظرپور گفت: اگر قیمت شیر افزایش یابد قدرت خرید مردم کاهش می یابد و قیمت شیر باید به گونه ای باشد که مردم قدرت خرید داشته باشند .

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی همدان در جمع خبرنگاران گفت: قیمت نهاده ها در چند سال اخیر کاهش داشته و در زمان مصوبه قیمت شیر قیمت ذرت کیلویی 12 هزار و 500 ریال بوده است اما امروز ذرت با قیمت هشت هزار ریال توزیع می شود که این به حمایت از دامداران کمک می کند.

محمد نظر پور افزود: در سال 94 به منظور حمایت از دامداران 60 میلیارد ریال یارانه در استان بین دامدارانی که شیر را به کارخانجات تحویل داده بودند، توزیع شد.

وی بیان کرد: در سفر سال گذشته رییس جمهوری به همدان پیشنهاد استمرار یارانه به دامداران داده شده که در صورت تحقق به دامداران کمک می شود.

وی ادامه داد: اگر قیمت شیر افزایش یابد قدرت خرید مردم کاهش می یابد و قیمت شیر باید به گونه ای باشد که مردم قدرت خرید داشته باشند .

نظر پور گفت: در استان همدان 350 واحد صنعتی گاو شیری با ظرفیت 25 هزار راس وجود دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس عرضه و تقاضا شیر واحدهای تولیدی به فروش می رسد افزود: در استان همدان 48 واحد صنایع لبنی وجود دارد.

وی تولید شیر سالانه استان را 370 هزار تن اعلام و اظهار کرد: سرانه مصرف شیر استان حدود 102 کیلوگرم می باشد اما در میانگین جهانی 160 کیلوگرم و در کشورهای توسعه یافته 300 کیلو گرم است.

وی افزود: مردم به مصرف شیر فرزندان خود اهمیت نمی دهند و این امر نیازمند فرهنگسازی بیشتر است که به جای تنقلات شیر جایگزین شود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز