تولید ۴۷۷ تن عسل در نهاوند

۱۳۹۵/۰۳/۰۴ - ۰۹:۱۲:۲۴
کد خبر: ۴۰۸۵۰۲
تولید ۴۷۷ تن عسل در نهاوند
احمد باقری از تولید ۴۷۷ تن عسل در سال ۹۵ خبر داد و گفت: ظرفیت فرآوری گرده گل و ژله رویال در نهاوند وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس جهاد کشاورزی نهاوند اظهار داشت: در شهرستان نهاوند 650 زنبوردار فعال و 38 هزار و 500 فروند کلونی وجود دارد که سالانه 477 تن عسل تولید می‌کنند.

وی با اعلام اینکه نهاوند در زمینه تولید عسل رتبه دوم را در استان به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: هر ساله حدود 40 هزار زنبور مهاجر از شهرهای نجف آباد، ایلام، قصرشیرین، کرمانشاه، صحنه و کنگاور وارد شهرستان نهاوند می‌شوند.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند تنوع کشت و و‌جود گونه‌های گیاهی را علت مهاجرت زنبوران از شهرهای مجاور به این شهرستان عنوان کرد و افزود: در نهاوند تنوع کشت و وجود گونه‌های گیاهی نظیر گشنیز، کلزا، باغات و مراتع سبب شده هر‌ساله به‌ویژه در اواخر اردیبهشت ماه  که فصل گل‌دهی گشنیز است در یک‌ماه تعداد زیادی از زنبوران مهاجر از شهرهای اطراف وارد شهرستان نهاوند شوند.

وی درباره مشکلات زنبورداران شهرستان نهاوند نیز گفت‌: به‌دلیل کمبود اعتبارات، جهاد کشاورزی ‌نهاوند نمی‌تواند امکاناتی نظیر شکر و سایر ملزومات تولید عسل را برای زنبوردارن تأمین کند‌.

باقری تاکید کرد : نداشتن امکانات بسته‌بندی عسل و فرآوری از دیگر مشکلات زنبورداران شهرستان نهاوند است و در صورتی‌که امکانات لازم برای زنبورداران تأمین شود گرده گل و ژله رویال در شهرستان نهاوند فرآوری خواهد شد‌.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند پرورش ملکه را یکی دیگر از مشکلات زنبورداران شهرستان عنوان کرد و افزود: در صورتیکه دولت اعتبارات و تسهیلات لازم را در اختیار زنبورداران قرار دهد شهرستان نهاوند به عنوان قطب پرورش ملکه تبدیل خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز