پیش بینی برداشت ۱۶۰ هزار تن چغندر در نهاوند

۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۰۸:۰۸:۰۹
کد خبر: ۴۱۰۴۱۱
پیش بینی برداشت ۱۶۰ هزار تن چغندر در نهاوند
حسین خردمندگفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۶۰ هزار تن محصول چغندرقند تولیدی از شهرستان نهاوند به کارخانه‌ها طرف قرارداد این شهرستان تحویل داده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی نهاوند در سال زراعی جاری ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی آبی شهرستان نهاوند به کشت چغندر قند اختصاص‌یافته است.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۶۰ هزار تن محصول چغندرقند تولیدی از شهرستان نهاوند به کارخانه‌ها طرف قرارداد این شهرستان تحویل داده شود.

وی ادامه داد: با توجه به آب بر بودن تولید این محصول کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند تلاش کردند تا با معرفی الگوی کشت جدید از سطح زیر کشت چغندرقند در نهاوند بکاهند.

خردمند گفت: سال گذشته ۴ هزار تن چغندر از اراضی نهاوند برداشت شد که در سال جاری سطح زیر کشت این محصول ۲۰ درصد کاهش پیداکرده است.

وی کارخانه‌های طرف قرارداد با کشاورزان شهرستان نهاوند را کارخانه قند همدان، لرستان، بنیاد و نقش‌جهان اصفهان عنوان کرد و گفت: امیدواریم مسئولان این کارخانه‌ها تمهیدات لازم را برای برداشت و تحویل گیری به‌موقع و همچنین پرداخت مطالبات به‌موقع کشاورزان در سال جاری اندیشیده باشند.

وی بابیان اینکه مطالبات سال گذشته چغندرکاران نهاوند در نیمه دوم خرداد به‌صورت کامل پرداخت خواهد شد، گفت: با توجه به پیگیری‌های سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، استانداری همدان و همچنین فرمانداری و جهاد کشاورزی نهاوند اخیراً روسای این کارخانه‌ها خطاب به استانداری، فرمانداری، سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اعلام داشته‌اند که مطالبات چغندرکاران نهاوند با توجه به ارائه چک از گذشته، در زمان مقرر قابل‌برداشت است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز