رئیس هیات شطرنج استان خبرداد:

برگزاری مسابقات بین‌المللی اوپن ابن‌سینا با حضور ۱۰ تیم خارجی

۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۱۲:۱۰:۰۳
کد خبر: ۴۱۰۶۲۷
برگزاری مسابقات بین‌المللی اوپن ابن‌سینا با حضور ۱۰ تیم خارجی
بابایی بابیان اینکه سوم تا نهم شهریورماه، استان همدان میزبان مسابقات بین‌المللی اوپن ابن‌سینا خواهد بود، گفت: این رویداد به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد شطرنج استان با حضور نمایندگان بیش از ۱۰ کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس هیات شطرنج استان در مجمع سالایانه این هیات که ظهر امروز برگزار شد گفت: این برای نخستین بار است که گزارش عملکرد هیات پس از 2 سال مورد بررسی قرار می گیرد و چون در دو سال گذشته فدراسیون با سرپرست اداره می‌شد و شرایط برگزاری مجمع سالیانه وجود نداشت بعد از گذشت دو سال این مجمع در همدان برگزار می‌شود.

 

بابایی با اشاره به رشد هیئت شطرنج استان همدان گفت: در دو سال و نیم گذشته هیئت شطرنج استان همدان با برنایزی مدون توانسته رشد خیره ‌کننده‌ای در شطرنج کشور داشته باشد.

 

وی عنوان کرد: چه در بحث کیفیت و چه در بحث کمیت هیئت شطرنج استان همدان پیشرفت قابل‌ملاحظه ای داشته است.

 

علی بابایی اظهار کرد: هدف ما تبدیل شدن به قطب شطرنج غرب کشور است و با داشتن استعدادهای درخشان در این رشته، رسیدن به این هدف دور از دسترس نیست.

 

شطرنج همدان به دنبال تبدیل شدن به رشته ای همگانی و فراگیر است و براین اساس ارتقا سطح فنی و علمی مربیان با برگزاری کارگاه های حرفه ای بسیار ضروری به شمار می رود.

 

وی در ادامه اظهار کرد: هم اکنون 355 شطرنجباز در استان همدان فعالیت می کنند زیر نظر 30 مربی فعال آموزش مستمر دارند.

 

علی بابایی همچنین تعداد داوران فعال در ورزش شطرنج استان همدان را 20 نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد9 داور زن و 11 داور مرد می باشند و یک داور بین المللی به نام عرفان هاشمی نیز در شطرنج کشور قضاوت می کند.

 

وی افزود: دستگاه ورزش استان همدان با محدودیت ها و تنگناهای مالی که در ورزش کشور بود توانست سال گذشته  90 میلیون ریال به هیات شطرنج همدان کمک کند.

 

وی اضافه کرد: هیات شطرنج استان نیز توانست سال گذشته با درآمدهای حاصل شده بیش از 500 میلیون ریال صرف برنامه ها اعم از برگزاری رقابتها و اعزام ها هزینه کند.

 

بابایی با اشاره به اینکه حضور احسان قائم مقامی از چهره های سرشناس شطرنج کشور برای تدریس شطرنجبازان نخبه استان همدان در سال گذشته در پیشرفت آنان بسیار موثر بوده است، گفت: قائم مقامی از سال گذشته با عقد قرارداد یکساله پذیرفت که ماهی دو روز در همدان مستقر شود و کار آموزش شطرنجبازان نخبه همدانی را عهده دارد.

 

وی افزود: البته خانواده شطرنجبازان مبلغ قرارداد ماهیانه قائم مقامی که 40 میلیون ریال است را پرداخت می کنند و تاکنون از نحوه برگزاری کلاس ها و پیشرفت فرزندان خود نیز رضایت داشته اند.

رئیس هیئت شطرنج استان همدان با اشاره به برگزاری کلاس‌های شطرنج احسان قائم‌مقامی در همدان گفت: استعدادهایی از این کلاس شطرنج شناسایی و حتی در مسابقات بلیتس این استعدادها موفق به شکست قائم‌مقامی شدند که این ارزش بسیار بالایی برای هیئت شطرنج استان همدان دارد.

بابایی عنوان کرد: این رخداد برای شطرنج استان همدان اتفاق کوچکی نیست و به‌طور قطع این شکست‌ها از ارزش‌های احسان قائم‌مقامی کم نمی‌کند اما نشان‌دهنده آینده روشن شطرنج استان همدان است.

 

رئیس هیئت شطرنج استان همدان با اشاره به نزدیکی تعطیلات مدارس بیان کرد: کلاس‌های استعدادیابی و تابستانی با آغاز تعطیلات مدارس در تمام رده‌های سنی آغاز خواهد شد و طبق روال سال‌های گذشته مدرسه شطرنج فعال خواهد شد.

 

وی بابیان اینکه شناسایی استعدادها از وظایف هیئت‌های ورزشی است، بیان کرد: خانواده‌ها باید برای رسیدن به این مهم پای‌کار بیایند که در این راستا خط‌مشی و مسیر را برای خانواده‌ها فراهم می‌کنیم تا به‌راحتی فرزندان خود را در کلاس‌ها ثبت‌نام کنند.

 

رئیس هیئت شطرنج استان همدان عنوان کرد: شطرنج‌بازانی را پرورش می‌دهیم که آینده شطرنج استان همدان را بسازند و با حضور این نفرات در مسابقات کشوری و مهم و قهرمانی رده‌های سنی در آینده نزدیک جایگاه هیئت شطرنج استان همدان در کشور صعود داشته باشد.

 

احمدعلی بابایی با اشاره به برگزاری مسابقات شطرنج سریع هفتگی همدان اظهار داشت: اولین مسابقه شطرنج سریع هفتگی در خردادماه سال ۹۵، با شرکت ۲۹ نفر در ۷ دور، در محل هیئت شطرنج استان همدان برگزار شد و در پایان این مسابقات سینا کوروند با ۶ امتیاز به مقام قهرمانی رسید.

 

وی افزود: امیرعلی دلاوری با همین امتیاز و به دلیل پوئن شکنی کمتر، دوم شد و صادق اسدی با ۵.۵ و علی بیات با ۵ امتیاز سوم و چهارم شدند.

 

رئیس هیات شطرنج استان همدان با اشاره به استقبال و اقبال مردم همدان به رشته شطرنج گفت: در خانه شطرنج استان همدان با معضل کمبود جا مواجه هستیم و اگر در آینده نزدیک فکر اساسی در این زمینه انجام نشود دچار مشکلات بزرگی خواهیم شد.

 

با اشاره به تهیه تقویم ورزشی هیئت شطرنج استان همدان اظهار داشت: در فصل بهار ۵ مسابقه، در فصل تابستان ۹ مسابقه، پاییز ۶ مسابقه و در فصل زمستان برگزاری ۴ مسابقه شطرنج در تقویم هیئت لحاظ شده است.

 

رییس هیات شطرنج همدان گفت: رویکرد این هیات در سال جاری میزبانی رویدادهای ملی بویژه مسابقات 8 تا 10 سال قهرمانی کشور، میزبانی مسابقات اوپن ابن سینا و نیز حضور در لیگ برتر است.

 

 

بابایی بابیان اینکه سوم تا نهم شهریورماه، استان همدان میزبان مسابقات بین‌المللی اوپن ابن‌سینا خواهد بود، گفت: این رویداد به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد شطرنج استان با حضور نمایندگان بیش از ۱۰ کشور برگزار خواهد شد.

 

رئیس هیئت شطرنج استان همدان یادآور شد: هر سال به دنبال این هستیم تا این مسابقات را باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار کنیم و امسال نیز برنامه خاصی برای برگزاری این مسابقات خواهیم داشت و امیدواریم فدراسیون و اداره کل ما را برگزاری مطلوب این مسابقه یاری کنند.

 

رئیس هیئت شطرنج استان همدان با اشاره به راه‌اندازی مدرسه شطرنج در همدان گفت: مقرر شده با حمایت مدیر تالار فرهنگی ورزشی وحدت در همدان مدرسه شطرنجی با نام تالار وحدت راه‌اندازی شود.

 

بابایی عنوان کرد: وجود مدرسه شطرنج در همدان به رشد روزافزون این رشته و کشف استعدادها کمک خواهد کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه یکی از سیاست های اصلی هیات شطرنج استان همدان فراگیر شدن این رشته در سطح جامعه است، گفت: طرح های آموزش شطرنج ویژه مدارس و کارکنان ادارات مورد اهمیت است و انتظار داریم مسوولان مربوطه مشارکت همه جانبه در این طرح مهم داشته باشند.

 

 

نظر شما