۱۰ هزار هکتار از باغات ملایر زیر کشت انگور

۱۳۹۵/۰۳/۱۲ - ۱۱:۵۱:۲۵
کد خبر: ۴۱۲۰۸۶
غلامحسین تقوی با اشاره به اینکه شهرستان ملایر به عنوان قطب انگور کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: بیش از 10 هزار هکتار از باغات این شهرستان زیر کشت انگور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه شهرستان ملایر به عنوان قطب انگور کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: بیش از 10 هزار هکتار از باغات این شهرستان زیر کشت انگور است.

وی با اشاره به برداشت سالانه 220 هزار تن انگور از باغات شهرستان افزود: میزان برداشت از هر هکتار به طور متوسط بین 20 تا 22 تن است.

 تقوی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشتر باغات انگور این شهرستان به صورت فرم خزنده و سنتی است، افزود: ایستاده و داربستی کردن باغات انگور ملایر طی سال‌های گذشته یکی از برنامه‌های دارای اولویت جهاد کشاورزی ملایر بوده است.

وی با اشاره به اینکه سرمازدگی یکی از آفت‌ها و تهدیدی برای باغات انگور شهرستان است، گفت: متاسفانه هر ساله سرمازدگی خسارت زیادی به تولیدکنندگان انگور در این شهرستان وارد می‌کند.

تقوی تصریح کرد: به منظور ارتقای کیفیت انگور تولیدی در شهرستان ملایر و پیشگیری از سرمازدگی دیررس بهاره پروژه ایستاده کردن باغات انگور در این شهرستان شروع شده است.

وی افزود: تغییر و اصلاح ساختار سیستم باغات انگور از فرم خزنده به فرم ایستاده در افزایش کیفیت و کمیت محصول انگور در این شهرستان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر یادآور شد: سال گذشته بیش از 15 هکتار از باغات انگور در این شهرستان از فرم خزنده و سنتی به فرم ایستاده تبدیل شده است.

وی گفت: با استفاده از اعتبارات ملی با نرخ سود کم و بازپرداخت پنج ساله به ازای هر هکتار 13 میلیون و 500 هزار تومان برای این باغات پرداخت شده است.

تقوی تصریح کرد: در سال جاری نیز اعتبار مورد نیاز بانکی برای ایستاده کردن حدود 5.6 هکتار دیگر از باغات انگور در این شهرستان تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان پیگیر باغات ایستاده و داربستی می‌توانند برای ارتقای کیفیت محصول تولیدی، نورگیری کافی خوشه‌ها، کاهش آلودگی محصول به سفیدک سطحی و جلوگیری و کاهش خسارت ناشی از سرمازدگی دیررس بهاره از مزایای این طرح بهره بگیرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز