مشاور وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد

هدف‌گذاری برای خودکفایی تولید روغن در کشور

۱۳۹۵/۰۳/۱۳ - ۰۸:۱۸:۳۹
کد خبر: ۴۱۲۳۹۰
هدف‌گذاری برای خودکفایی تولید روغن در کشور
مهاجر اظهار داشت: دولت برای افزایش برداشت دانه‌های روغنی و رسیدن به خودکفایی بسته‎های حمایتی را برای کشت دانه‎های روغنی در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مشاور وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: دولت برای افزایش برداشت دانه‌های روغنی و رسیدن به خودکفایی بسته‎های حمایتی را برای کشت دانه‎های روغنی در نظر گرفته است.

علیرضا مهاجر افزود: وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزانی که اقدام به کشت دانه‌های روغنی کنند 2.5 میلیون تسهیلات بانکی با سود 12 درصد پرداخت می‌کند.

وی بیان کرد: دانه‌های روغنی کشت شده توسط دولت با بالاترین قیمت خریداری می‌شود و مطالبات کشاورزان نیز سریع پرداخت می‌شود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص یارانه 70 درصد به بذرهای داخلی و خارجی دانه‌های روغنی گفت: ادوات تخصصی کشاورزی در تولید دانه‌های روغنی با یارانه 50 درصد به بهره‌بردار اختصا می‎یابد.

وی با بیان اینکه سالانه یک میلیون و 400 هزار تن روغن وارد کشور می‌شود، عنوان کرد: برای رسیدن به خودکفایی در روغن باید سالانه 2.5 میلیون تن کلزا در کشور تولید شود بنابراین سطح زیر کشت باید به 800 هزار هکتار برسد و یک میلیون و 100 هزار تن دانه روغتی تولید شود.

 

نظر شما