استاندار همدان خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۵ کشور اروپایی و آسیایی در ‌همدان‌

۱۳۹۵/۰۳/۱۳ - ۱۰:۳۳:۰۱
کد خبر: ۴۱۲۴۷۲
سرمایه‌گذاری ۵ کشور اروپایی و آسیایی در ‌همدان‌
محمدناصر نیک بخت با بیان اینکه پس از برگزاری همایش سرمایه‌گذاری پنج کشور اروپایی و آسیایی در استان همدان به طور مستقیم و مشارکتی سرمایه‌گذاری کردند، عنوان کرد: یکی از سرمایه‌گذاریهای مشترک بین ایران و کشور کره جنوبی با عنوان بخاری‌های کم مصرف به بهره‌برداری رسیده و هفته آینده جلسه‌ای با وزیر نفت برای پرداخت یارانه در این زمینه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،  استاندار همدان در شورای اداری استان همدان اظهار داشت: یک هزار و 400 غیرمجاز در استان همدان مسدود شده که از محل این تعداد چاه غیرمجاز 140 میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شد.

وی با اشاره به اینکه 48 درصد اراضی آبی کشاورزی همدان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده که در صرفه‌جویی مصرف آب نقش مهمی دارد، گفت: سالانه 10 تا 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می‌شوند.

نیک بخت با بیان اینکه پس از برگزاری همایش سرمایه‌گذاری پنج کشور اروپایی و آسیایی در استان همدان به طور مستقیم و مشارکتی سرمایه‌گذاری کردند، عنوان کرد: یکی از سرمایه‌گذاریهای مشترک بین ایران و کشور کره جنوبی با عنوان بخاری‌های کم مصرف به بهره‌برداری رسیده و هفته آینده جلسه‌ای با وزیر نفت برای پرداخت یارانه در این زمینه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از الزامات گردشگری هتل و اسکان آن است، گفت: در حال حاضر 10 هتل کلنگ‌زنی شده و برخی از آنها 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که پنج هتل پنج ستاره است.

استاندار همدان با اعلام اینکه بیش از 350 واحد تعطیل شده استان را فعال کرده و به چرخه تولید بازگشتند، گفت: تعدادی از واحدهای تعطیل شده هنور باقی مانده که با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در صورتی که مالکان رعایت کنند همگی واحدهای تولیدی را به چرخه تولید برمی‌گردانیم.

وی بیان کرد: اگر اقتصاد مقاومتی با شرایطی که برجام ایجاد کرده بتواند به خوبی در هر استانی اجرایی شود تمام مشکلات برطرف شده و اگر تحریم جدیدی نیز وضع شود در صورت مناسب اجرا شدن اقتصاد مقاومتی هیچ تکانه و شوکی در این زمینه وارد نمی‌شود.

نیک بخت با اعلام اینکه واحدهای تولیدی به سبب بدهکاری و داشتن معوقات نمی‌توانند تسهیلات جدید دریافت کنند، گفت: نخستین اقدام ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این بود که هر واحد تولیدی که بدهی و چک برگشتی دارد بانک برای پرداخت تسهیلات اجازه ندارد مانع پرداخت تسهیلات بداند.

استاندار همدان اظهار داشت: تعدادی واحد تولیدی و صنعتی تعطیل در استان همدان وجود دارد که با کمک نمایندگان و بانک‌های استان باید به چرخه تولید بازگردند.

وی با اعلام اینکه پس از احیا واحدهای تعطیل باید سرمایه‌گذار جدید جذب کرده و اشتغال جدید بیشاری ایجاد کنیم، گفت: برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت در مندرج در سند چشم انداز بیست ساله، سالانه 70 میلیون دلار و 900 هزار میلیارد ریال نیاز است.

نیکبخت با طرح این سوال که چه کسی باید این پول را تامین کند، گفت: دولت پولی به این حجم برای سرمایه‌گذاری ندارد و اگر هم داشت اجازه سرمایه‌گذاری ندارد و در این بین باید سرمایه‌گذار را جذب کرد تا بتوان به اهداف اساسی رسید.

وی با اعلام اینکه احیا واحدهای تولیدی تعطیل و راه‌اندازی واحدهای جدید در اولویت استان همدان قرار دارد، گفت: 4 میلیارد تومان در دهه فجر سال 93 کلنگ‌زنی پروژه‌های بخش خصوصی را داشتیم.

استاندار همدان با بیان اینکه امیدواریم تعداد زیادی از این طرح‌ها در سال 95 به بهره‌برداری برسد، اظهار داشت: براساس آمار تامین اجتماعی از فروردین 93 تاکنون بین 800 تا هزار بیمه شده جدید ثبت شد.

وی با اعلام اینکه سال 93، هزار 600 کارگاه و سال گذشته هزار و 750 کارگاه جدید ایجاد شد، عنوان کرد: این آمار در پایان هر ماه در کارگروه اشتغال مطرح می‌شد.

نیکبخت بیان کرد: تا مدتی این آمار مورد باور بوده و شکی نبود ولی در سال گذشته شاعبه‌هایی در این زمینه از سوی برخی ایجاد شد و شکی در این زمینه شکل گرفت چراکه آمارسازی زیاد شنیده شده است.

وی بیان کرد: رسانه‌ها بهترین کسانی هستند که چشم‌پوشی نکرده و اگر عیبی ببیند آن را پنهان نمی‌کند و از آنها خواسته شد تا آمار بیمه‌شدگان جدید را راستی‌آزمایی کنند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه راستی آزمایی به بنده قوت قلب می‌دهد ولی آیا این مسائل کافی است، تصریح کرد: آنقدر بیکاری در چندین سال فراوان بوده و نمی‌گویم بعد از 92 بیکاری نبوده است ولی ماهانه 800 تا هزار اشتغال جدید ایجاد می‌شود که از این پس در سطح جامعه محسوس خواهد بود.

وی با اعلام اینکه بانک‌ها موظف به کمک و خدمت هستند، گفت: بانک‌ها واحدهای تملک شده را باید به مالکان بازگردانده و آنها را فعال کنند و حق ندارند واحدی را تعطیل نگه دارند.

نیکبخت با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی در سه مرحله است، گفت: یک مرحله در سال 95، یک مرحله در طول برنامه ششم و مرحله آخر تا برنامه چشم‌انداز بیست ساله است.

وی تاکید کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی استان همدان باید تا پایان امسال فعال شده و به چرخه تولید بازگردند چراکه زمینه حل مشکلات بانکی و پرداخت تسهیلات فراهم است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان در پیش است، گفت: مدیران برای کارکنان به‌ گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا امور برای کارکنان تسهیل شده و شان و شعون را در ایام ماه رمضان رعایت کنند.

وی با بیان اینکه مدیران و نمایندگان قصد تقسیم غرامت ندارند، گفت: نمایندگان مردم محترم بوده و شان آنها دارای اهمیت است و هیچ فرماندار، بخشدار و معاون فرمانداری نباید نادیده گرفته شود.

نیکبخت با اعلام اینکه وظایف نمایندگان مشخص بوده و کسی در وظایف دیگری دخالت نمی‌کند، گفت: باید احترام نمایندگان استان حفظ شود مگر اینکه تصمیمات و سخنان نمایندگان با قوانین همسو نباشد.

وی با اشاره به اینکه برای پذیرایی گردشگران در تابستان و تعطیلات عید فصر باید آمادگی لازم را داشته باشیم، گفت: بعد از ماه رمضان گردشگری را تا ایام سرد سال خواهیم داشت که مسافران زیادی وارد استان می‌شوند و انتظار داریم آمادگی برای پذیرایی مناسب از مسافران وجود داشته باشد.

نیکبخت با بیان اینکه امیدواریم در حوزه بهره‌وری کار اساسی و بنیادی صورت گیرد، اظهار داشت: بهره‌وری در زمینه رشد اقتصادی مغفول مانده و باید بتوانیم بهره‌وری را در کشور اجرایی کنیم که این مسئولیت سازمان بهره‌وری را سخت می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز