رئیس بنیاد نخبگان همدان خبر داد

همدان میزبان جشنواره رویش زاگرس

۱۳۹۵/۰۳/۱۹ - ۰۸:۴۳:۰۷
کد خبر: ۴۱۴۶۰۸
همدان میزبان جشنواره رویش زاگرس
غلامحسین مجذوبی خاطرنشان کرد: سالانه یک جشنواره برای هر یک از این پهنه ها برگزار می شود که در سالجاری استان همدان میزبان جشنواره پهنه غربی کشور با عنوان جشنواره رویش زاگرس خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛ رئیس بنیاد نخبگان همدان که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: برگزاری جشنواره ها در سطح بین المللی مانند جشنواره خوارزمی و فارابی نیز در کنار این جشنواره ها به صورت دوره ای برگزار می شود.

وی افزود: بنیاد نخبگان در کشور به هشت پهنه تقسیم می شود که استان های غربی از جمله ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و همدان به مرکزیت همدان پهنه غربی کشور را تشکیل می دهند.

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان خاطرنشان کرد: سالانه یک جشنواره برای هر یک از این پهنه ها برگزار می شود که در سالجاری استان همدان میزبان جشنواره پهنه غربی کشور با عنوان جشنواره رویش زاگرس خواهد بود.

وی تصریح کرد: در این جشنواره ۸۰ درصد اختراعات از غرب کشور و مابقی از سایر استان ها پذیرفته خواهند شد و مخترعان در زمینه های کامپیوتر، مکانیک، مهندسی، پزشکی ، ماشین آلات کشاورزی، شیمی و مواد، برق و الکترونیک، عمران و تاسیسات ساختمانی می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

مجذوبی با بیان اینکه این جشنواره ۲۸ و ۲۹ مهر ماه در دانشگاه بوعلی سینا برگزار خواهد شد اضافه کرد: علاقمندان می توانند برای حضور در این جشنواره از ۲۰ تیر تا ۲۲ شهریور ماه به سامانه نام نویسی مراجعه کنند.

وی یادآور شد: مخترعانی می توانند در این سایت اختراع خود را شرکت دهند که در گذشته اختراع خود را ثبت حقوقی کرده باشند و اختراعاتی می توانند در این جشنواره حضور داشته باشند که تاریخ ثبت آنها از سال ۹۲ به بعد است، مگر با ایجاد تغییراتی روی اختراع بار دیگر آن را به ثبت برسانند.

رئیس بنیاد نخبگان افزود: اخذ تاییدیه از وزارت بهداشت برای اختراعات حوزه علوم پزشکی الزامی بوده و نباید نام شرکت کننده در این جشنواره باگواهی ثبت اختراع شده منافات داشته باشد.

وی تاکید کرد: هر مخترع تنها می تواند تنها با یک اختراع در این جشنواره حضور پیدا کند.

مجذوبی گفت: از منتخبان سطح سه با ارائه جایزه نقدی، ارائه تسهیلات مالی برای تکمیل اختراعات، ارائه مشاوره خدمات فناوری، پذیرش ایجاد شرکت برای این اختراع و قائل شدن امتیاز برای افراد و فراهم شدن شرایط برای تجاری سازی تقدیر می شود.

وی افزود: برگزیدگان سطح دو افرادی هستند که دارای طرح های تجاری سازی بوده و این افراد از بین مخترعات سطح سه انتخاب می شوند، این افراد کسانی هستند که طرح های آنها به مرحله تجاری سازی رسیده و توانسته اند برای این طرح سرمایه گذار جذب کنند.

وی اضافه کرد: طرح های ثبت شده در مجامع بین المللی اتوماتیک وار جزو طرح های تجاری سازی شده دسته بندی می شوند و در این جشنواره جایزه نقدی و تسهیلات مالی به این افراد تعلق می گیرد.

مجذوبی تاکید کرد: این مخترعان تحت حمایت های بنیاد نخبگان می توانند در نمایشگاه های بین المللی حضور پیدا کنند و از خدمات سرباز نخبگی استفاده کنند.

وی با اشاره به برگزیدگان سطح یک این مسابقات گفت: سطح یک بالاترین سطح اختراعات است که از بین برگزیدگان سطح ۲ انتخاب می شوند،اینها طرح هایی هستند که تولید و فروش آنها انجام شده و با اخذ تمام تاییدیه ها سرمایه گذار برای این طرح ها جذب شده باشد.

این مسئول افزود: برگزیدگان این سطح نیز می توانند تسهیلات خوبی از صندوق نو آوری و شکوفایی دریافت کرده و این افراد اگر سربازی نرفته باشند می توانند با انجام یک پروژه از خدمت سربازی معاف شوند.

وی بیان کرد: ۸۰ درصد داوران این جشنواره از تهران هستند و ۱۰ تا ۱۵ درصد شرکت کنندگان این جشنواره نیز برگزیده خواهند شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز