معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهردار همدان

طرح «محراب سبز» در ۲۲ نقطه از پارک‌های همدان اجرا می شود

۱۳۹۵/۰۳/۲۲ - ۰۹:۲۳:۲۱
کد خبر: ۴۱۵۶۵۱
طرح «محراب سبز» در ۲۲ نقطه از پارک‌های همدان اجرا می شود
محمد قدیمی بیان کرد: طرح «محراب سبز» با همکاری گروه فرهنگی سراج در پارک‌ها شروع شده و در 22 نقطه از پارک‌های همدان نماز جماعت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهردار همدان اظهار کرد: طرح «محراب سبز» با هدف برگزاری نماز جماعت در پارک‌ها، هر سال از ابتدای فصل تابستان آغاز می‌شد که امسال این طرح همزمان با ماه رمضان آغاز شد.

محمد قدیمی بیان کرد: طرح «محراب سبز» با همکاری گروه  فرهنگی سراج در پارک‌ها شروع شده و در 22 نقطه از پارک‌های همدان نماز جماعت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم در هشت نقطه شهر همدان اظهار کرد: این برنامه به صورت ویژه در تالار فجر و فرهنگسرای راه کربلا برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهردار همدان از اجرای دو برنامه «شبی با قرآن» در پارک‌ها نیز خبر داد و گفت: به دنبال یک برنامه «شبی با قرآن» با حضور قاری مصری در ماه مبارک رمضان نیز هستیم.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های معاونت فرهنگی با محوریت قرآن است، گفت: برنامه‌های این چنینی در معاونت فرهنگی شهرداری برنامه‌ریزی شده و آموزش شهروندی نیز با تکیه بر مفاهیم قرآنی خواهد بود.

قدیمی یادآور شد: هر روز از ساعت 7:30 تا 8 صبح نیز کارگاه آموزش سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی در تالار فجر برگزار می‌شود که شرکت در این برنامه برای عموم آزاد است.

وی در خصوص نبود برنامه‌های فرهنگی و جنگ‌های شادی در پارک‌ها نیز افزود: در همدان چنین برنامه‌هایی نبوده و برنامه‌ریزی هم نشده، اما سعی می‌کنیم در نیمه دوم ماه رمضان چنین برنامه‌هایی را داشته باشیم.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهردار همدان با بیان اینکه تأکید معاونت فرهنگی اجرای برنامه‌های فرهنگی در پارک‌هاست، گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و شاد باید مانند جشن‌های میلاد ائمه اطهار(ع) و اعیاد مذهبی که در پارک‌ها برگزار می‌شود، در پارک‌ها و در قالب آموزش شهروندی باشد.

وی با اشاره به اینکه تأکید ما تغییر الگوی سبک زندگی است، گفت: برنامه‌های فرهنگی سطح شهر باید منجر به ایرانی و اسلامی شدن سبک زندگی شود.

قدیمی یادآور شد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری دبیرخانه تدوین الگوی پیشرفت ایرانی ـ اسلامی در کشور شکل گرفته و بر این اساس باید همگی در این راستا گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: پارک مردم و فضای شهدای گمنام، باغ ایرانی محوطه آرامگاه باباطاهر و پارک اعتمادیه که به نوعی پارک‌های فرامحله‌ای هستند، مورد هدف ماست که برنامه‌های این چنینی را در پارک‌ها ایجاد کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز