رئیس اداره تعاون روستایی ملایر

پیش بینی برداشت بیش از ۶۰ هزار تن گندم و جو در ملایر

۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۰۹:۲۱:۰۶
کد خبر: ۴۱۷۱۵۳
پیش بینی برداشت بیش از ۶۰ هزار تن گندم و جو در ملایر
شیرزادی با توجه به بارش‌های خوب باران کشت غلات در ملایر رشد خوبی داشته است، اظهار داشت: پیش‌بینی برداشت گندم و جو در شهرستان بیش از 60 هزار تن خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس اداره تعاون روستایی ملایر از پیش‎بینی خرید تضمینی 20 هزار تن جو از کشاورزان طی سال جاری توسط اداره تعاون روستایی این شهرستان خبر داد.

مهدی شیرزادی با اشاره به اینکه امسال با توجه به بارش‌های خوب باران کشت غلات در ملایر رشد خوبی داشته است، اظهار داشت: پیش‌بینی برداشت گندم و جو در شهرستان بیش از 60 هزار تن خواهد بود.

وی افزود: در راستای حمایت از کشاورزان و کاهش دست واسطه‌ها همه ساله اداره تعاون روستایی اقدام به خرید محصولات کشاورزی از کشاورزان به صورت تضمینی داشته که امسال نیز خرید تضمینی محصولات کشاورزی در ملایر صورت می‌گیرد.

رئیس اداره تعاون روستایی ملایر از خرید تضمینی جو از کشاورزان ملایر توسط اداره تعاون روستایی در هفته جاری خبر داد و گفت: با توجه به مصوبات دولت خرید جو از کشاورزان با افت دو درصد مفید و سه درصد غیر مفید هر کیلو به قیمت یک‎هزار و دو تومان خواهد بود.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 20 هزار تن جو به صورت تضمینی از کشاورزان شهرستان ملایر توسط این اداره خریداری شود.

شیرزادی بیان کرد: امسال از نظر خرید تضمینی جو رشدی صد درصدی را در شهرستان داریم، در حالی که در سال گذشته خرید تضمینی جو را توسط اداره تعاون روستایی نداشتیم.

وی با اشاره به بازدید انجام شده فرماندار ملایر از سیلوهای انباری در روز گذشته افزود: در این بازدید فرماندار ملایر بر آمادگی سیلوها برای خرید به موقع محصولات کشاورزی به صورت تضمینی و ذخیره‌سازی جو و گندم کشاورزان در سال زراعی‌ جاری تأکید کردند.

رئیس تعاون روستایی ملایر با بیان اینکه در حال حاضر سه سیلو در شهرستان برای ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی فعال است، تصریح کرد: این سیلوها شامل سیلوی 17 هزار تنی سامن، سیلوی 9 هزار تنی چند منظوره در ملایر  و سیلوی 10 هزار تنی مخصوص آرد است.

وی در ادامه با اشاره به پیش‌بینی برداشت بیش از 40 هزار تن گندم در شهرستان ملایر در سال زراعی جاری اظهار کرد: خرید تضمینی گندم نیز از کشاورزان از ماه آینده شروع خواهد شد.

شیرزادی با بیان اینکه سال گذشته خرید گندم توسط تعاون روستایی شهرستان 11 هزار تن بوده است، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به رشد بالای تولید گندم کشاورزان در ملایر میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان در ملایر توسط این اداره رشد سه برابری نسبت به سال گذشته خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز