کاهش ۷ درصدی تصادفات فوتی برون شهری در همدان

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۰۸:۲۲:۰۶
کد خبر: ۴۱۷۶۲۱
کاهش ۷ درصدی تصادفات فوتی برون شهری در همدان
سرهنگ علی فکری افزود: 654 فقره تصادفات فوتی برون‌شهری در سال گذشته گزارش شده که امسال با کاهش 7 درصدی به 609 فقره رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان ؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان که در شورای هماهنگی ترافیک استان همدان سخن می گفت با اشاره به روند کاهشی تصادفات فوتی برون‌شهری در سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 11 نفر در معابر شهری استان همدان به دلیل تصادف رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی افزود: 654 فقره تصادفات فوتی برون‌شهری در سال گذشته گزارش شده که امسال با کاهش 7 درصدی به 609 فقره رسیده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان تصریح کرد: عمده تصادفات درون‌شهری مختص عابران پیاده، راکبان و موتورسیکلت‌سوار‌ها است که با اصلاح مهندسی معابر تعداد تصادفات فوتی درون شهری کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه 6 نقطه حادثه‌خیر در معابر درون شهری همدان شناسایی شده است، تاکید کرد: این نقاط حادثه‌خیر و مستعد تصادفات فوتی به شهرداری همدان معرفی شده تا با فنس‌گذاری بلوارهای عریض و پرتردد نسبت به کاهش تصادفات رانندگی اقدام کنند.

دکتر علی احسان صالح، مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان نیز اظهار داشت: همدان از نظر متوفیان ناشی از سوانح رانندگی برحسب جمعیت رتبه یازدهم کشور را دارد به طوری که به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت در استان 28.1 نفر فوتی تصادفات داشتیم.

وی با بیان اینکه استان‌های سمنان، مرکزی و سیستان بلوچستان در رتبه‌های اول تا سوم فوتی ناشی از تصادفات رانندگی برحسب جمعیت قرار دارند، افزود: آمار فوتی ناشی از تصادفات برحسب محل معاینه سال گذشته نسبت به سال 93 در استان همدان 7 درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین آمار فوتی ناشی از تصادفات برحسب محل تصادف سال گذشته در استان همدان 78 نفر در تصادفات درون‌شهری، 374 نفر در برون‌شهری و 13 نفر راه‌های روستایی فوت کردند که در مجموع 465 نفر را شامل می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان عنوان کرد: آمار تصادفات برون‌شهری 10 ماهه سال 94 نسبت به سال قبل به میزان 4.5 درصد و آمار تصادفات در راه‌های روستایی سال 94 نسبت به سال قبل به میزان 2.6 درصد کاهش نشان می‌دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز