معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان

کشتارگاه رزن دارای کد IR است/موافقت با خرید تضمینی شیر در همدان

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۰۹:۴۴:۵۵
کد خبر: ۴۱۷۷۳۴
کشتارگاه رزن دارای کد IR است/موافقت با خرید تضمینی شیر در همدان
محمد نظرپور با بیان اینکه کشتارگاه رزن دارای کد IR است، عنوان کرد: در استان همدان 6 کشتارگاه وجود دارد اما در زنجیره تولید مرغ کشتارگاهی باید باشد که خط دوم کشتار داشته و برای صادرات مناسب باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در استان همدان سالانه 311 هزار تن شیرخام تولید می‌شود، اظهار کرد: 4.3 درصد از تولیدات شیر کشور در استان همدان تولید می‌شود که رتبه نهم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: با توجه به افت قیمت شیر و نگرانی دامداران قرار شد از ابتدای خردادماه خرید تضمینی شیر در 5 استان آغاز شود که روزانه 1000تن شیر در کشور خرید می‌شود.

وی ادامه داد: در ابتدا 5 استان خرید تضمینی شیر را شروع کرده و قرار شد به 8 استان افزایش یابد که پیگیری‌های بسیاری در استان همدان صورت گرفت و هفته گذشته موافقت شفاهی اعلام شد و قرار شد کارخانه مشخص شده و تشکل موردنظر برای تحویل شیر مشخص شود.

 نظرپور یادآور شد: 4 تعاونی برای این منظور رایزنی شده که اگر کارخانه مشخص شود می‌توان سهمیه را برای خرید تضمینی مشخص کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به احداث کشتارگاه زنجیره تولید مرغ در استان، اظهار کرد: کشتارگاه رزن جزء زنجیره تولید گوشت مرغ استان همدان است که اهمیت بالایی داشته که چندین سال پیگیری شده است.

وی افزود: این طرح برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده و پیش‌بینی می‌شود این زنجیره با اتمام کشتارگاه تا پایان سال تکمیل شود.

نظرپور با بیان اینکه کشتارگاه رزن دارای کد IR است، عنوان کرد: در استان همدان 6 کشتارگاه وجود دارد اما در زنجیره تولید مرغ کشتارگاهی باید باشد که خط دوم کشتار داشته و برای صادرات مناسب باشد.

وی یادآور شد: سالانه 48 هزار تن گوشت مرغ در استان همدان تولید می‌شود به طوریکه این استان رتبه 16 تولید گوشت مرغ کشور را کسب کرده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان تصریح کرد: همچنین این استان در تولید گوشت قرمز رتبه 11 کشور با تولید سالانه 28 هزار تن معادل 3.5 درصد را دارا است.

نظرپور بیان کرد: استان همدان در تولید رتبه 14 کشور را دارد به‌طوریکه سالانه 14 هزار تن تخم‌مرغ معادل 1.5درصد کشور در این استان تولید می‌شود.

وی تأکید کرد: ظرفیت استان در تولید مرغ و تخم‌مرغ فراتر از میزان فعلی است که اگر صادرات رونق گیرد بیش از این میزان خواهد بود.

وی با بیان اینکه استان همدان در تولید عسل رتبه 9 کشور را دارد، خاطرنشان کرد: در استان همدان سالانه 1770 تن عسل تولید می‌شود که معادل 2.3 درصد تولید عسل کشور است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز