مدیر اراضی جهاد کشاورزی همدان خبر داد:

تخریب ۲۱۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در باغات همدان

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۱۰:۰۳:۱۸
کد خبر: ۴۱۷۷۵۳
تخریب ۲۱۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در باغات همدان
رحیم برقی از تخریب ۲۱۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در باغات همدان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: فشارهای برای مماشات با تخلفات و ساخت و سازهای غیرمجاز در باغات وارد می‌شود که هیچکدام پذیرفته نشده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون 90 مورد قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در باغات استان همدان انجام شده که 80 مورد از اختیارات دادستان و بدون ارجاع به دادگاه بوده است.

وی با اشاره به اینکه دادستان اختیارات ویژه‌ای دارد که براساس آن می‌تواند قبل از ارجاع پرونده به دادگاه حکم صادر کند، گفت: در حال حاضر 210 مورد حکم قطعی برای تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در استان همدان صادر شده که در ایام ماه مبارک رمضان و بعد از این ماه اجرایی می‌شوند.

برقی با اعلام اینکه به اندازه کافی به افرادی که ساخت و ساز غیرمجاز داشته‌اند اخطار داده شده است، گفت: مدیریت جهاد کشاورزی موظف است به کسانی که بدون مجوز ساخت و ساز می‌کنند اخطار دهد ولی اگر توجهی نداشته باشد نیروی انتظامی باید نسبت به تذکر جدی وارد عمل شود که اگر به ایت تذکر نیز توجه نکند پرونده برای صدور حکم به دادگاه ارجاع می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر امروز شاهد شکل‌گیری ساخت و سازهای غیرمجاز در باغات هستیم نشان از عدم توجه به اخطارهاست، گفت: برخی از ساخت و سازهای حاشیه شهر زمانی اتفاق افتاده که حریم شهر همدان وسیع بود اما از سال 89 که این حریم محدودتر شده تخلفات نیز بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته حریم شهر همدان تا پیست اسکی مشخص شده بود که با بازنگری صورت گرفته این حریم تا فلکه قائم کاهش یافت، گفت: مردم به اخطارها توجه نمی‌کنند ولی باید بدانند که برخوردهای لازم با آنها انجام می‌شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: فشارهایی از نماینده، تهران و وزیر برای مماشات با اجرای حکم ساخت و سازهای غیرمجاز انجام می‌شود که بدون توجه به آنها قانون عملی می‌شود.

وی با اعلام اینکه سرعت برخورد افزایش یافته و هیچگونه سفارش و مماشات با ساخت و سازهای غیرمجاز وجود ندارد، عنوان کرد: کار حاکمیتی با کار مدیریت آب و خاک فرق دارد چراکه وظیفه امور اراضی حاکمیتی است و ممکن است به سرعت پاسخ ندهد.

 

نظر شما