رئیس اتاق اصناف همدان:

تصمیماتی که از تهران گرفته می‌شود در همدان از سوی مدیران میانی وتو می‌شود

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۰۹:۵۶:۰۵
کد خبر: ۴۱۸۲۳۷
تصمیماتی که از تهران گرفته می‌شود در همدان از سوی مدیران میانی وتو می‌شود
حمیدرضا فرسایی‌وحید با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات مدیریتی است و تصمیمی از تهران گرفته می‌شود و از سوی مدیران میانی حذف می‌شود، افزود: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان برای تصمیم‌گیری‌ها دل اصناف را می‌شکند در حالی که اصناف 85 درصد توزیع کشور را مدیریت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس اتاق اصناف همدان در اجلاس ماهانه اتاق اصناف همدان با اشاره به ابلاغ بخشنامه‌ای از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص انجام بازرسی از واحدهای خرده‌ صنفی توسط اتاق اصناف به استان‌ها، اظهار کرد: براساس این بخشنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت، بازرسی خرده‌فروشان صنفی برعهده اتاق اصناف است.

وی با انتقاد از عملکرد استاندار همدان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، بیان کرد: رئیس صنعت، معدن مطرح کرد که استاندار همدان موافق انجام بازرسی خرده‌فروشان از سوی اتاق اصناف استان نیست.

رئیس اتاق اصناف همدان افزود: طبق صحبت‌های رئیس صنعت و معدن، استاندار همدان دستور داده تا حوزه نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن همدان نیز در زمینه بازرسی از خرده‌فروشان وارد شود.

وی با اشاره به اینکه سئوال اینجاست که آیا نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت اعتبار ندارد؟ افزود: در این زمینه نامه به اتاق اصناف ایران ارسال شده تا موضوع از تهران پیگیری شود.

فرسایی وحید با تاکید بر اینکه اگر واقعا نامه وزیر یک کشور در استان وجاهت قانونی ندارد بهتر است که دیگر این گونه نامه‌ها ابلاغ نشود، بیان کرد: متاسفانه عنوان می‎کنند مدیریت ارشد موافق بازرسی خرده‎فروشان از سوی اصناف نیست در حالی که وزیر نامه زده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات مدیریتی است و تصمیمی از تهران گرفته می‌شود و از سوی مدیران میانی حذف می‌شود، افزود: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان برای تصمیم‌گیری‌ها دل اصناف را می‌شکند در حالی که اصناف 85 درصد توزیع کشور را مدیریت می‌کند.

رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه 18.5 درصد تولید ناخالص کشور با اصناف است، ادامه داد: اتاق اصناف مجموعه‌ای وسیع را مدیریت می‎کند اما متاسفانه جایگاه ندارد.

وی در ادامه به روز اصناف اشاره کرد و ادامه داد: زمانی که روز اصناف فرا می‌رسد فقط یک یا دو نهاد این روز را به اصناف تبریک می‎گویند و در این رابطه از بالاترین مدیر تا پایین‎ترین مدیر استان گلایه‎مند هستیم.

فرسایی وحید با بیان اینکه انتظار داریم وقتی از مسئولی برای حضور در اجلاس ماهانه اتاق اصناف دعوت می‎کنیم می‌خواهیم آن مسئول حاضر شود حتی اگر صحبت نکند، ادامه داد: اصناف کار خود را خود انجام می‌دهند و نیازی به کسی ندارند.

وی با اشاره به اینکه اصناف در همه مناسبت‌ها حضور داشته‎اند، بیان کرد: گزارش عملکرد اصناف را هیچ نهاد دولتی ندارد.

رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده و انتظار می‎رود تحولی در استان ایجاد و قدمی برای اصناف برداشته شود، ادامه داد: اصناف در امور خداپسندانه و خیرخواهانه پیشقدم هستند و حتی اگر به آنها گفته نشود خود می‎دانند به کجا باید کمک کنند.

وی در ادامه درخصوص ابلاغ بخشنامه‎ای از طرف وزارتخانه برای جابجایی واحد صنفی است دارای پروانه کسب، اظهار کرد: بازرس واحد صنفی را بازرسی می‌کند و واحد صنفی باید ضوابط لازم که دو مورد است را داشته باشد.

فرسایی‎وحید با اشاره به اینکه واحدهای صنفی که جابجا می‎شوند حق عضویت سال اول را نباید از انها دریافت کرد، افزود: واحدهای صنفی دارای پروانه وقتی جابجا شدند فقط حق عضویت سالانه را پرداخت می‎کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز