رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان همدان

پلمب ۵۰ واحد صنفی متخلف به جرم روزه‌خواری در همدان

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۰۹:۵۸:۴۲
کد خبر: ۴۱۸۲۳۹
پلمب ۵۰ واحد صنفی متخلف به جرم روزه‌خواری در همدان
مظاهری گفت: در چند روز گذشته 45 تا 50 واحد صنفی در همدان به جرم روزخواری مهر و موم شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی همدان در اجلاس ماهانه اتاق اصناف همدان با بیان اینکه ضوابط اداره اماکن به اتحادیه‌های صنفی ابلاغ شده اما متاسفانه به نحوی که انتظار می‎رود این ضوابط اجرا نمی‌شود، اظهار کرد: در چند روز گذشته 45 تا 50 واحد صنفی در همدان به اتهام روزه‌خواری مهر و موم شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یک واحد صنفی روز گذشته برای مراسمی به 70 نفر ناهار داده است که برای این واحد پرونده تشکیل شد و برخورد لازم با این واحد صورت می‌گیرد، ادامه داد: ماه رمضان ماه خدا و ضیافت الهی است و اصناف باید به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان همدان با اشاره به اینکه مراکز اقامتی در ایام ماه رمضان فقط مجاز به ارائه خدمات به مسافرانی هستند که اقامت کرده‌اند، افزود: تمام واحدهای صنفی در هر صنف ملزم به رعایت شعائر اسلامی و حفظ حرمت هستند.

وی با اشاره به اینکه در برخی از واحدهای تعمیرگاه و مرغ‌فروشی روزه‌خواری علنی انجام شده است، ادامه داد: طبق دستور قضایی واحدی که اقدام به روزه‌خواری کند تا پایان ماه رمضان تعطیل خواهد شد.

مظاهری در خصوص صدور پروانه کسب موقت و دائم برای واحدهای صنفی نیز بیان کرد: برابر دستورالعمل و آیین‌نامه برای متقاضیان دریافت پروانه کسب موقت اخذ گواهی انتظامی لازم است.

وی با اشاره به اینکه برای تبدیل پروانه موقت واحد صنفی به پروانه دائم نیاز به استعلام‎های لازم از اداره اماکن است و حتی به ماده 12 استناد شده است، افزود: اتحادیه‌ای، 30 مورد مجوز بدون تاییدیه اداره اماکن صادر کرده است در حالی که اگر پنج سال بعد این واحد صنفی به اداره اماکن مراجعه کند چون در سیستم سابقه ندارد با مشکل مواجه می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان همدان درباره پلمب و فک پلمب واحد صنفی متخلف، افزود: برابر ماده 27 و ماده 28؛ زمانی که اخطار به یک واحد صنفی داده می‌شود به متصدی واحد با ارائه اخطار، 10 تا 20 روز فرصت می‎دهند و بعد از این مدت باید واحد صنفی با حضور اتاق و اماکن پلمب شود.

وی با اشاره به اینکه واحد متخلف باید به مدت هفت روز پلمب شود، افزود: باید قانون رعایت شود و فک پلمب واحدها در کمتر از مدت مقرر انجام نشود چراکه این موضوع مشکل‌ساز است.

مظاهری در ادامه افزود: در بحث پلمب واحدهای صنفی متخلف در رابطه با ضوابط انتظامی و تخلفات صنفی شاید به صورت سه یا چهار روز مدارا شود اما برابر قانون نظام صنفی کسی که حق عضویت پرداخت نمی‎کند باید از یک هفته تا 6 ماه تعطیل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز