مدیرکل امور مالیاتی همدان:

اعتراض طلافروشان خللی در اجرای قانونی مالیاتی ایجاد نمی‌کند

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۱۰:۱۶:۴۵
کد خبر: ۴۱۸۲۵۳
اعتراض طلافروشان خللی در اجرای قانونی مالیاتی ایجاد نمی‌کند
محمد خلیفه با بیان اینکه طلافروشان همدان از شفافیت درآمدی واهمه دارند، گفت: اعتراض طلافروشان خللی در اجرای قانونی مالیاتی ایجاد نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل امور مالیاتی همدان درباره جلسه مدیران و معاونان امور مالیاتی استان همدان با نمایندگان طلافروشان معترض همدان اظهار داشت: نمایندگان طلافروشان و روسای اتحادیه با مدیران و معاونان امور مالیاتی استان همدان جلسه داشتند تا اعتراض آنها مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه مقرر شد تا روسای اتحادیه طلا و جواهر همدان درباره مالیات عملکرد واحدهای طلا و جواهر اظهارنظر کنند، گفت: اتحادیه طلا و جواهر می‌خواهد در اظهارنظرها دخیل باشد ولی طرح این موضوعات از طریق اعتصاب و تعطیل کردن واحدهای صنفی اقدام درستی نبوده است.

خلیفه تصریح کرد: اگر کسی بحث یا مشکلی در روند اخذ مالیات دارد مسیر قانونی در این زمینه پیش‌بینی شده و مودیان مالیاتی معترض می‌توانند از طریق هیئت‌های حل اختلاف مسائل خود را پیگیری کنند ولی اعتراض کف خیابانی سبب ایجاد فضای امنیتی در شهر شده و مشکلات اجتماعی خاص خود را به دنبال دارد.

وی عنوان کرد: متاسفانه واحدهای فروش طلا و جواهر صندوقهای فروش را نصب نمی‌کنند و همین امر سبب می‌شود که مشمول معافیت مالیاتی نشده و حتی جریمه‌ای نیز در این زمینه برای آنها تعیین می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با بیان اینکه قانون واحدهای عرضه طلا و جواهر را به نصب صندوق فروش مکلف کرده است، تصریح کرد: متاسفانه واحدهای عرضه طلا و جواهر به سبب ترس از شفافیت مالی و درآمدی از نصب صندوقهای فروش خودداری می‌کنند که همین امر جرایمی را برای آنها به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه با نصب صندوق‌های فروش و شفافیت درآمدی ممکن است میزان مالیات پرداختی این واحدها افزایش یابد، اظهار داشت: واحدهای عرضه طلا و جواهر هفت درصد سود و 9 درصد ارزش افزوده دریافت می‌کنند ولی متاسفانه در پرداخت حقوق دولتی همراهی لازم را ندارند.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان تاکید کرد: اعتصاب و تعطیلی امروز بازار طلا و جواهر همدان هیچ تغییری در روند اجرای قانون مالیاتی نخواهد کرد و اگر واحدی نسبت به نحوه اخذ مالیات اعتراض دارد می‌تواند از طریق قانون که مسیر آن نیز پیش‌بینی شده امور را پیگیری کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز