روحانیون در تبیین و غنابخشی جشنواره کتابخوانی رضوی نقش مهمی دارند

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۱۱:۱۸:۵۶
کد خبر: ۴۱۸۹۹۲
روحانیون در تبیین و غنابخشی جشنواره کتابخوانی رضوی نقش مهمی دارند
عاطفه زارعی با اشاره به جایگاه ویژه روحانیون و دیگر چهره‌های شاخص فرهنگی استان در تبیین و غنابخشی به برنامه‌های فرهنگی گفت: روحانیون و ائمه جماعات استان اقدام به تبیین ابعاد زندگانی امام رضا(ع) و تشویق مردم برای آشنایی با فرهنگ رضوی و مطالعه آثار تألیف شده در این زمینه پرداختند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، دبیر استانی ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در همدان با اشاره به برگزاری جشنوراه رضوی، اظهار کرد: پس از دریافت نخستین بخشنامه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در خصوص برگزاری ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در فروردین‌ ماه سال جاری اقدام به تشکیل ستاد اجرایی جشنواره در سطح استانی کرد.

وی با بیان اینکه این اداره با برپایی 10 جلسه، روند برگزاری جشنواره رضوی در همدان را تبیین کرده است، گفت: به دلیل تسهیل و موج‌آفرینی در برگزاری جشنواره، با تشکیل انجمن‌های کتابخانه‌ها در 9 شهرستان به ریاست فرمانداران در برگزاری با شکوه جشنواره رضوی، روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان اقدام به بسیج ظرفیت‌های شهرستان کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های همدان یکی از اقدامات مهم اداره‌ کل کتابخانه‌ها را بهره‌گیری حداکثری از مشارکت دستگاه‌های استان دانست و افزود: در همین زمینه اقدام به جذب حامی مالی برنامه‌های تبلیغاتی جشنواره شد که با توجه به جایگاه و شأن جشنواره، بانک کشاورزی استان به عنوان حامی تبلیغاتی، انتخاب شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با هدف بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های استان در برگزاری جشنواره رضوی، مکاتباتی با 20 دستگاه انجام شد.

زارعی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم برای زیر پوشش قرار گرفتن جامعه هدف دستگاه‌های مذکور و همچنین استفاده از فضای تبلیغاتی و امکاناتی این دستگاه‌ها در اجرای جشنواره صورت گرفت.

وی از دیگر اقدامات کتابخانه‌های استان در برگزاری باشکوه‌تر جشنواره را تدوین برنامه‌های ترویجی در راستای معرفی کتاب‌های جشنواره کتابخوانی رضوی دانست و افزود: تولید فایل صوتی کتاب "دوست مهربان کبوترها"، طراحی تصاویر بروشورها و بنرهای جشنواره رضوی، تهیه لوح فشرده فایل‌های مکتوب کتاب‌ها، تیزر و نحوه شرکت در مسابقه به تعداد 2 هزار و ... بخشی از این اقدامات فرهنگی بوده است.

دبیر استانی ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی با اشاره به اقدامات تبلیغی برپایی «ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی»، گفت: پخش گسترده تیزر جشنواره به تعداد چهار بار در طول روز از صدا و سیمای مرکز استان و تلویزیون‌های شهری، توزیع و نصب 3 هزار پوستر جشنواره در سطح ادارات، مساجد، ناوگان حمل و نقل شهری و... از جمله اقدامات بوده است.

وی افزود: نصب بیش از 197 عدد بنر به متراژ بیش از یک‎هزار 300 متر مربع در سطح کتابخانه‌های عمومی، اماکن پرتردد شهری و روستایی و همچنین چاپ پوستر جشنواره در جراید پر مخاطب استان نیز بخشی از برنامه اطلاع‌رسانی اداره‌کل بوده است.

زارعی خاطرنشان کرد: بخش ویژه «ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی»، با هدف تبیین اهداف و شیوه شرکت در مسابقه برای مراجعه‌کنندگان، در کتابخانه‌های عمومی استان تعبیه شد که کتابداران پرتلاش استان با استفاده از اقلام تبلیغاتی جشنواره اقدام به تبیین چگونگی برگزاری جشنواره برای مراجعه‌کنندگان به جشنواره کرده‌اند.

وی بیان کرد: برنامه‌های جنبی فرهنگی در راستای تبلیغ و معرفی کتاب‌های جشنواره در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان برنامه‌ریزی و اجرا شد که از آن جمله می‌توان به جمع‌خوانی کتاب‌های جشنواره رضوی توسط اعضای کتابخانه اشاره کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های همدان با اشاره به جایگاه ویژه روحانیون و دیگر چهره‌های شاخص فرهنگی استان در تبیین و غنابخشی به برنامه‌های فرهنگی گفت: روحانیون و ائمه جماعات استان اقدام به تبیین ابعاد زندگانی امام رضا(ع) و تشویق مردم برای آشنایی با فرهنگ رضوی و مطالعه آثار تألیف شده در این زمینه پرداختند.

وی افزود: در راستای معرفی بیشتر کتاب‌های جشنواره به اعضای کتابخانه‌ها از ظرفیت برنامه‌های جنبی فرهنگی از قبیل جمع‎خوانی کتاب، جلسات نقد و بررسی و نشست‌های کتابخوان نیز بهره‌گیری شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز