بخش تجاری ۸ درصد انرژی الکتریکی استان را مصرف می‌کند

۱۳۹۵/۰۳/۳۱ - ۰۹:۳۰:۵۳
کد خبر: ۴۱۹۹۶۶
بخش تجاری ۸  درصد انرژی الکتریکی استان را مصرف می‌کند
لیدا یوسفی با اشاره به وضعیت مصرف برق در استان و لزوم کنترل مصرف اظهار داشت: بخش تجاری ۱۱ درصد تعداد مشترکین استان را تشکیل می‌دهند و ۸ درصد انرژی الکتریکی استان را مصرف می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،  مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در سمینار آموزشی مدیریت مصرف برق که با حضور کسبه و اصناف شهر همدان برگزار شد، گفت: این دوره در راستای آگاه‌سازی و آموزش استفاده‌کنندگان از انرژی برق برگزار شده است.

یوسفی با اشاره به وضعیت مصرف برق در استان و لزوم کنترل مصرف اظهار داشت: بخش تجاری ۱۱ درصد تعداد مشترکین استان را تشکیل می‌دهند و ۸  درصد انرژی الکتریکی استان را مصرف می‌کنند.

لیدا یوسفی با بیان اینکه میزان مصرف از شاخص‌های توسعه یافتگی کشورها است، افزود: مصرف در بخش مولد نشان‌دهنده شکوفایی صنعتی و رفاه کشور است.

وی با بیان اینکه در بخش‌های تجاری و خانگی پتانسیل صرفه‌جویی زیادی وجود دارد که باید به آن توجه شود، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری ۲ هزار و ۳۷۷ عدد لامپ پرمصرف تجاری در شهر همدان جمع‌آوری شده که یک مگاوات توان صرفه‌جویی را به همراه داشته است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدانعنوان کرد: مجتمع‌های تجاری دیماندی می‌توانند در طرح‌های تشویقی کاهش پیک بار شرکت کنند و با کاهش مصرف از تخفیفات ویژه برخوردار شوند.

یکی از کارشناسان ارشد سازمان بهره‌وری انرژی ایران نیز در ادامه به بیان مطالبی در زمینه روش‌های بهینه‌سازی مصارف روشنایی واحدهای تجاری پرداخت و افزود: سهم روشنایی از مصرف برق کشور ۲۳ درصد است در حالی که متوسط دنیا تقریبا ۱۰ درصد است.

احمد شیروی همچنین در ادامه درباره استانداردهای روشنایی واستفاده از روشنایی روز و تایمرهای روشنایی، انواع لامپ ها و مقایسه آنها ومزایای لامپ LED  توضیحاتی ارائه کرد.

وی در ادامه با توجه به رسیدن فصل تابستان و نیاز به استفاده از وسایل خنک‌کننده، نحوه استفاده صحیح از سیستم‌های سرمایشی را به گونه‌ای که در مصرف برق صرفه‌جویی صورت گیرد، به حاضران آموزش داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز