مدیرعامل شرکت گاز استان

بدهی۱۶۷میلیارد تومانی مشترکین به شرکت گاز همدان

۱۳۹۵/۰۴/۰۱ - ۰۸:۱۰:۵۳
کد خبر: ۴۲۰۴۶۲
بدهی۱۶۷میلیارد تومانی مشترکین به شرکت گاز همدان
مهدوی با اشاره به اینکه شرکت گاز در استان همدان 560هزار مشترک دارد، گفت: مشترکین این شرکت 167میلیارد تومان بدهی معوقه دارند که 67 میلیارد آن متعلق به بخش خانگی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تویسرکان، مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در دیدار با فرماندار تویسرکان با اشاره به مکاتبات و پیگیری‌های انجام شده در زمینه تعرفه گازبهای این دوره استان همدان گفت: نامه‌ای نیز استاندار محترم با همکاری ما تهیه نموده که امیدواریم این پیگیری‌ها نتیجه بخش باشد.

مهدوی با اشاره به اینکه تعرفه گاز در بخش‌های خانگی، صنعتی، تجاری، اداری در 12 پله مشخص شده است، گفت: این تعرفه‌ها در دو برهه زمانی فصل سرما و گرما نیز با هم متفاوت است که در ابتدای هدفمندی یارانه‌ها فصل سرما برای استان‌های سردسیر از اواخر آبان ماه تا اواسط اردیبهشت‌ماه محاسبه می‌شد که در سال 93 و 94 این امر محقق نشد و فصل سرما را تا 15فروردین ما محاسبه نمودند که امسال به دلیل پایداری بیشتر سرما در استان شاهد افزایش گازبهای مشترکین در این دوره بودیم.

وی با اشاره به مکاتبات و پیگیری‌ها و نامه استاندار به وزیر و ریاست جمهوری، گفت: در صورتی که موافقت شود تعدیل اتفاق می‌افتد ولی در حال حاضر هیچ قولی نمی‌دهیم.

مهدوی تصریح کرد: در نامه‌هایی که ما داشته‌ایم حتی به دنبال طولانی‌تر کردن فصل سرما از ابتدای آبان ماه تا انتهای اردیبهشت ماه برای محاسبه تعرفه در استان همدان نیز هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه شرکت گاز در استان همدان 560هزار مشترک دارد، گفت: مشترکین این شرکت 167میلیارد تومان بدهی معوقه دارند که 67 میلیارد آن متعلق به بخش خانگی است.

وی با تأکید به اینکه شرکت گاز استان نیز مشکلات عدیده ای دارد که از آن جمله می‌توان به دریافت وامی از بانک‌های تجارت و ملت برای توسعه زیرساختهای گازرسانی استان همدان اشاره‌ کرد گفت: در سال گذشته باید 32 میلیارد تومان به این بانکها پرداخت می‌شد که به سبب مشکلات نقدینگی شرکت تنها 23 میلیارد تومان پرداخت شد.

مهدوی با بیان اینکه به سبب تاخیر سه ماهه برای پرداخت مابقی بدهی، 220 میلیون تومان کارمزد اضافی توسط شرکت به بانک پرداخت شد، اظهار کرد: این در حالی است که شرکت گاز استان همدان بابت بدهیهای خود که برخی از آنها مربوط به هفت سال گذشته است نه تنها هیچ گونه کارمزدی بلکه اصل پول خود را هم دریافت نکرده است.

وی با اشاره به اینکه با وجود همه کمبودهای دولت ولی گازرسانی به 15 روستای شهرستان تویسرکان با هزینه‌ای بالا در سال 94 انجام شد، گفت: دولت اهتمام جدی در بحث خدمات‌رسانی به مردم را دارد.

مهدوی با اشاره به هدفمندی یارانه‌ها بیان کرد: 64میلیارد تومان فروش تکلیفی گاز بوده که 190 میلیارد تومان به بخش هدفمندی یارانه‌ها تعلق داشته و 3برابر فروش تکلیفی به بحث هدفمندی یارانه‌ها واریز شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به درخواست فرماندار مبنی بر ارائه گاز به مشترکین خارج از محدوده طرح هادی در روستاها گفت: در صورتی که بنیاد مسکن نامه‌ای مبنی بر بلامانع بودن واگذاری گاز به مشترک به ما بدهد ما مشکلی نداریم و گاز مشترک را تأمین می‌کنیم.

وی در مورد گازرسانی به تنها روستای فاقد گاز دارای سکنه شهرستان گفت: در این روستا تنها 6خانوار زندگی می‌کنند و متأسفانه در مسیر نیز قرار ندارد ولی قول می‌دهم خودم شخصا بازدیدی از این روستا داشته باشم و تلاش کنیم تا حد امکان زمینه گازدار شدن این روستا را نیز فراهم کنیم، هرچند عمده مشکل ما در تملیک اراضی آن هم هست.

مهدوی درباره گازرسانی به مرغ‌داری‌ها نیز گفت: به غیر از هزینه ایستگاه، در صورت درخواست متقاضی ما حتی حاضریم لوله و اتصالات را به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار دهیم و آنها خود با پیمانکار مورد تأیید شرکت گاز جهت اجرا هماهنگ نمایند و قیمت را خودشان با وی توافق نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز