کاهش سطح زیرکشت سیب‌زمینی در شهرستان بهار

۱۳۹۵/۰۴/۰۱ - ۰۸:۵۸:۰۸
کد خبر: ۴۲۰۵۲۲
کاهش سطح زیرکشت سیب‌زمینی در شهرستان بهار
هوشنگ کرمی با تأکید بر اینکه سطح زیرکشت سیب‌زمینی کاهش یافته است، گفت: سال گذشته 6 هزار و 200 هکتار از اراضی بهار زیر کشت سیب‌زمینی بود که امسال به 6 هزار هکتار کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار اظهار کرد: زمان کشت دوم سیب‌زمینی پس از برداشت کشت اول انجام می‌شود که برداشت کشت اول در نیمه نخست تیرماه خواهد بود.

وی با اشاره به آب‌بر بودن کشت سیب‌زمینی یادآور شد: ضمن اطلاعیه به کشاورزان و برگزاری کلاس‌های توجیهی امیدواریم کشاورزان کشت دوم سیب‎زمینی را انجام ندهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با تأکید بر اینکه سطح زیرکشت سیب‌زمینی کاهش یافته است، گفت: سال گذشته 6 هزار و 200 هکتار از اراضی بهار زیر کشت سیب‌زمینی بود که امسال به 6 هزار هکتار کاهش یافته است.

وی در خصوص وضعیت صنایع تبدیلی این شهرستان نیز بیان کرد: یکی از بخش‌های صنایع تبدیلی، صنایع نگهداری و سردخانه است که شهرستان بهار از این مسئله بی‌نیاز بوده و ظرفیت اضافه نیز دارد.

کرمی با بیان اینکه بخشی از صنایع تبدیلی مرتبط با شوری‌جات و ترشی‌جات به غیر از سیب زمینی وضعیت خوبی دارند، گفت: در این زمینه صنایع خانگی و کوچک پیشرفت خوبی داشته است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در صنایع تبدیلی سیب زمینی واحدهایی هستند که ظرفیت پایینی دارند به طوری که یکی از آنها راه‌اندازی نشده و یک طرح نیز حالت نیمه تعطیل دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار مشکلات کشت سیب زمینی را نوسانات قیمت و نداشتن صنایع تبدیلی عنوان کرد و افزود: مشخص نبودن وضعیت صادرات از دیگر مشکلات این محصول است.

وی اظهار کرد: از آن جا که صادرات کنونی هم مقطعی است، نیازمند صادرات منسجم و منظمی هستیم تا بازار پایداری داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز