اجرای طرح هادی ۵۵ درصد روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار شهرستان نهاوند را پوشش می‌دهد

۱۳۹۵/۰۴/۰۳ - ۰۹:۰۸:۴۷
کد خبر: ۴۲۱۶۰۸
اجرای طرح هادی ۵۵ درصد روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار  شهرستان نهاوند را پوشش می‌دهد
سوری با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی 55 درصد روستاهای بالای 100 خانوار شهرستان نهاوند را پوشش می‌دهد، بیان کرد: بنیاد مسکن شهرستان نهاوند در نظر دارد امسال 24 روستایی که فاز نخست طرحهای هادی نیمه‌تمام مانده را به اتمام برساند

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس بنیاد مسکن نهاوند اظهار داشت:  شهرستان نهاوند دارای 168 روستاست که از این تعداد 152 روستا بالای 20 خانوار هستند و طرح هادی تمام این روستاها تهیه شده است.

وی تصریح کرد: از آغاز اجرای طرح هادی تاکنون فاز نخست طرح هادی در 56 روستای شهرستان نهاوند با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد تومان اجرا شده که عمدتا با جمعیت بالای 100 خانوار هستند.

سوری با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی 55 درصد روستاهای بالای 100 خانوار  شهرستان نهاوند را پوشش می‌دهد، بیان کرد: بنیاد مسکن شهرستان نهاوند در نظر دارد امسال 24 روستایی که فاز نخست طرحهای هادی نیمه‌تمام مانده را به اتمام برساند که از ابتدای سال تاکنون عملیات آسفالت 12 روستا به اتمام رسیده است.

سوری با بیان اینکه اجرای عملیات فاز اول طرح هادی 12 روستای باقیمانده نیز تا هفته دولت امسال به پایان می‌رسد، عنوان کرد: با این احتساب فاز نخست طرح هادی 56 روستای شهرستان نهاوند که عملیات اجرایی آنها آغاز شده امسال به پایان می‌رسد.

وی بیان کرد: با هماهنگیهای صورت گرفته با اداره کل بنیاد مسکن استان و مجموعه فرمانداری شهرستان عملیات اجرایی طرح هادی 11 روستای شهرستان نهاوند در سال 95 آغاز می‌شود ولی اعتبار این پروژه‌ها تأمیین نشده است که بصورت تعهدی انجام می‌شوند.

سوری بیان کرد: سال گذشته اجرای طرح هادی در قالب هشت پروژه در روستاهای شهرستان نهاوند آغاز شده و هم‌اکنون در مرحله جدول‌گذاری بوده که به صورت تعهدی انجام شده است ولی اجرای این پروژه‌ها یک میلیارد تومان برآورد شده است.

وی اظهار داشت: از اواخر سال گذشته تاکنون اجرای پروژه‌های هادی در روستاهای شهرستان نهاوند با اعتبار سه میلیارد تومان انجام شده که تاکنون این اعتبار تخصیص پیدا نکرده است و در صورت تأمین اعتبار باید دیون پیمانکاران پرداخت شود.

سوری تاکید کرد: از مجموعه مدیریتی شهرستان و بویژه فرماندار نهاوند تقاضا داریم برای تأمین این میزان اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مساعدتهای لازم را انجام دهند.

وی در ادامه نیز به سهمیه قیر یارانه‌ای شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: از سال گذشته با پیگیریهای مدیر کل بنیاد مسکن استان و فرمانداری شهرستان نهاوند چهار هزار و 700 تن قیر یارانه ای در اختیار بنیاد مسکن شهرستان نهاوند قرار گرفت.

سوری اظهار داشت: از این سهمیه قیر یارانه‌ای برای تکمیل طرحهای هادی روستاهای شهرستان نهاوند مورد استفاده قرار گرفت و تاکنون آسفالت 18 روستای شهرستان از محل این قیر یارانه‌ای انجام شده است.

وی تصریح کرد: مقرر شده است که بخشی از هزینه آسفالت این روستاها را که معادل 20 درصد است را در قالب خودیاری و مشارکت های مردمی تأمین کنیم.

سوری عنوان کرد: از فرماندار شهرستان، بخشداران و دهیاران نیز تفاضا داریم برای دریافت مبالغ خودیاری و مشارکتهای مردمی در زمینه آسفالت روستاها با بنیاد مسکن شهرستان نهاوند مساعدت و همکاری لازم را داشته باشند.

 

نظر شما