رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر خبر داد

تعطیلی ۷۳ واحد تولیدی در ملایر

۱۳۹۵/۰۴/۰۵ - ۰۹:۴۷:۴۵
کد خبر: ۴۲۲۲۵۸
تعطیلی ۷۳ واحد تولیدی در ملایر
داریوش صفاری از تعطیلی 73 واحد تولیدی تعطیل طی سال‌های اخیر در ملایر خبر داد و گفت: این واحدها با توجه به مشکلات و موانع تعطیل شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر با اشاره به ظرفیت‌های بالای صنعتی این شهرستان اظهار کرد: ملایر در بخش صنعت استان رتبه برتر را دارد و با توجه به منابع صنعتی مهم در شهرستان نیازمند حمایت بیشتر در ابن بخش است.

وی با اشاره به فعالیت‌های واحدهای تولیدی و صنعتی ملایر گفت: در حال حاضر 239 واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان ملایر وجود دارد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت ملایر با بیان اینکه از این تعداد واحد صنعتی در حال حاضر 166 واحد فعال هستند، افزود: این واحدها بین 20 تا صد درصد ظرفیت تولید دارند.

وی از تعطیلی 73 واحد تولیدی تعطیل طی سال‌های اخیر در ملایر خبر داد و گفت: این واحدها با توجه به مشکلات و موانع تعطیل شده است.

صفاری تصریح کرد: از این تعداد واحد تعدادی نیز به خاطر فرسوده بودن ماشین‌آلات، مناسب نبودن محل تولید، فوت مالک، اختلاف شرکا و قابلیت بازگرداندن به چرخه تولید را ندارند و پروانه بهره‌برداری آنها در دست ابطال است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 2 هزار و 800 نفر در واحدهای تولیدی ملایر مشغول فعالیت هستند، گفت: با توجه به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان طی سال‌های اخیر تعداد زیادی از این واحدها تعطیل و کارگران زیادی نیز بیکار شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر نبود نقدینگی، مشکلات اقتصادی، رکود بازار، بدهی بانکی، مشکلات با ادارات و... را از جمله علت تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی ملایر دانست.

وی بیان کرد: با توجه به این مشکلات طی ماه‌های گذشته با پیگیری مسئولان ارشد استان، شخص استاندار، فرماندار ملایر و نمایندگان مردم ملایر در مجلس، حل مشکلات این واحدها در دستور کار قرار گرفته است.

صفاری با اشاره به بازدیدهای هفتگی فرماندار و مسئولان ملایر از واحدای داری مشکل گفت: این واحدها بعد از بازدید مورد بررسی قرار گرفته و مشکلات آنها بعد از دسته‌بندی به ستاد رفع موانع تولید به استان ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی از این واحدها به استان ارسال شده است، افزود: واحدهای دارای مشکل مورد بررسی قرار گرفته و در جلسه ستاد تسهیلات رفع موانع در استان بررسی می‌‌شوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر افزود: تعدادی از این واحدها مصوبه گرفته تا مشکلات آنها حل شود که به تدریج تا پایان سال با توجه به اولویت‌بندی مشکلات آنها حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از واحدهای تولیدی شهرستان کارخانه‌های کشمش هستند، افزود: این واحدهای کشمش پاک‎کنی به دلیل نبود محصول اولیه دچار مشکل شدند.

صفاری گفت: این واحدها به صورت فصلی کار می‌کنند و امسال با توجه به پیش‎بینی برداشت خوب کشمش قسمت عمده‌ای از مشکلاتشان حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح‌های نیمه‌کاره صنعتی و تولیدی دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در شهرستان در حال پیگیری هستند، افزود: به دلیل جذب تسهیلات برای واحدهای تولیدی در حال حاضر این واحدها در سامانه رونق ثبت می‌شوند تا مشکل نقدینگی و بدهی آنها به مرور حل شود.

صفاری در ادامه با بیان اینکه با تلاش‌های انجام شده قرار است به زودی شاهد بازگشایی کارخانه فولاد جعفری ملایر باشیم، تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، رکود بازار، اقساط بانکی و هزینه‌های، برق، گاز، بیمه و ... طی چهار سال گذشته این واحد تعطیل شد.

وی افزود: با وجود بدهی‌های بالای این واحد بزرگ، کارگران آن بیکار شدند و علیرغم تلاش‌های انجام شده تا امروز این کارخانه همچنان رونق نگرفته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر اظهار کرد: با همفکری و پیگیری‌های انجام شده توسط مسئولان استانی و شهرستان  تصمیم گرفته شد تا با تحویل این کارخانه به سرمایه‎گذار جدید این واحد مجدد فعالیت خود را از سر گیرد.

این مسؤول با بیان اینکه تا حدودی مشکلات این واحد حل شده است، افزود: در صورت رفع موانع موجود در طی ماه‌های آینده شاهد بازگشایی این کارخانه در ملایر خواهیم بود.

صفاری گفت: یکی از واحدهای بزرگ صنعتی ملایر نیز شرکت کیان کردسا ملایر بود که طی یک سال گذشته تعطیل شد و با پیگیری‌های انجام شده این شرکت نیز هفته گذشته به چرخه تولید بازگشت.

وی گفت: شرکت کیان کردسا (منسوجات نبافته) با ظرفیت تولید سالانه 6 هزار تن، نخستین تولیدکننده پارچه استخوان‌بندی تایر در ایران است که در حال حاضر با بازگشت 200 کارگر بیکار شده آن  در سال گذشته، فعالیت خود را از سر گرفته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز