معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان

باید میزان سبوس‌گیری آرد در استان کاهش پیدا کند

۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۰۸:۵۳:۳۶
کد خبر: ۴۲۲۷۸۰
باید میزان سبوس‌گیری آرد در استان کاهش پیدا کند
ایرج خدادادی سبوس را تاثیرگذار در سلامت انسان دانست و ادامه داد: باید میزان سبوس‌گیری آرد در استان کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، امروز معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان در کارگروه ارتقای کیفیت گندم، آرد و نان استان همدان با اشاره به توقف اجرای برنامه درجه‌بندی کارخانه‎های آرد استان، اظهار کرد: این امر موجب شده تا رقابت سالمی بین کارخانه‎های آرد را شاهد نباشیم.

وی خواستار اجرای درجه‎بندی کارخانه آرد استان شد و ادامه داد: در صورت این امر آرد سهمیه‎بندی بر اساس درجه تعیین می‌شود و رقابت بین واحدها سالم خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی  همدان با اشاره به اینکه بر اساس ضوابط میزان سبوس‌گیری آرد برای مصارف نان‌های مختلف با هم متفاوت است، بیان کرد: میزان سبوس‌گیری برای نان لواش 12 درصد، نان سنگک 10 درصد و نان بربری 18 درصد است.

وی با اشاره به نمونه‌برداری‌های انجام شده در رابطه با سبوس‌گیری آرد، افزود: سال گذشته در استان 45.5 درصد از نمونه‌ها با میزان استاندارد در زمینه سبوس‌گیری مطابقت نداشتند که این رقم در سال 93 حدود 35 درصد بوده است.

خدادادی با تأکید بر اینکه 28 درصد نمونه‌های سبوس‌گیری در نان لواش با استانداردها مطابقت نداشته است، افزود:  72 درصد میزان عدم مطابقت سبوس‌گیری در آرد نان سنگک در سال 93 بوده که این رقم در سال گذشته به 80 درصد رسیده است.

وی با اشاره به افزایش سبوس‎گیری آرد در استان ادامه داد: در همدان در تمام نمونه‌ها میزان سبوس‌گیری افزایش داشته است در حالی که باید کاهش داشته باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان سبوس را تاثیرگذار در سلامت انسان دانست و ادامه داد: باید میزان سبوس‌گیری آرد در استان کاهش پیدا کند.

وی تعداد سیلوهای موجود در استان را هفت مورد اعلام کرد و افزود: دو سیلو در شهرستان‌های ملایر و کبودراهنگ در حال راه‌اندازی است.

خدادادی با بیان اینکه امسال 139 مورد بازرسی از نانوایی‌های همدان انجام شده و در راستای بررسی کیفیت نان نمونه‌برداری صورت گرفته است، افزود: از 139 بازدید انجام شده سه مورد حاوی نمک بیش از حد مجاز و 29 مورد حاوی جوش شیرین بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز