معاون استاندار همدان

۳۰ درصد سازمان‌های مردم نهاد استان در دولت یازدهم شکل گرفته‌اند

۱۳۹۵/۰۴/۰۸ - ۰۷:۵۰:۰۱
کد خبر: ۴۲۳۵۱۰
۳۰ درصد سازمان‌های مردم نهاد استان در دولت یازدهم شکل گرفته‌اند
محمد ابراهیم الهی تبار گفت: مایه خرسندی است که 30 درصد سمن‌های استان در دولت یازدهم شکل گرفته‌اند و این به آن علت است که نگاه امنیتی از حوزه سمن‌ها برداشته شده و عرق ملی و علاقه به پیشرفت باعث افزایش تعداد این تشکل‌های مردمی شده است

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در نشست فصلی مدیران عامل سازمان‌های مردم نهاد ضمن اشاره به ظرفیت نامحدود این تشکل‌های مردمی اظهار کرد: از خواسته های ما و دولت یازدهم که نیاز امروز جامعه نیز هست روزافزون شدن فعالیت و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد است.

وی افزود: این ظرفیت غنی مردمی در رفع معضلات و مشکلات جامعه نقش بی بدیلی دارد و باید پیش از اینها از این ظرفیت استفاده و بهره‌برداری می‌شد اگرچه همین حالا هم دیر نیست و خوشحال هستیم که امروز می‌توانیم در کنار این افرد بی ادعا در مسائل مختلف حضور داشته باشیم. 

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به نقش

 شهید مطهری در شکل گیری مبانی نظام، نقش این شهید بزرگوار را در بُعد ساختاری نظام برجسته توصیف کرد و افزود: یکی از موضوعاتی که شهید بهشتی همواره بر آن تأکید داشت کار تشکیلاتی بود تاجایی که تشکیلاتی مثل حزب جمهوری اسلامی را معبد خود عنوان می‌کرد و معتقد بود از ظرفیت تشکل‌های مردمی باید برای حفظ نظام استفاده شود.

وی ادامه داد: یکی از اصول قانون اساسی به احزاب و تشکل‌ها اختصاص دارد و این نشان از اهمیت موضوع تشکل‌های مردمی در نظام جمهوری اسلامی دارد؛ گذشته از آن استفاده از ظرفیت‌های مردمی همواره مورد تأکید بزرگان این نظام از جمله امام خمینی (ره) بوده است.

الهی تبار در ادامه به نقش مردم و تشکل‌های مردمی در رویدادهای مختلف کشور اشاره و تصریح کرد: از جمله وقایعی که می توان در این خصوص به آن اشاره کرد دفاع مقدس هشت ساله است که توفیقات ما در پایان این 8 سال ثمره حضور مردم و تشکل‌های مردمی بود.

وی با نقل خاطره‌ای از شهید صیاد شیرازی گفت: وقتی این شهید بزرگوار از استیصال در موقعیت‌های جنگی به محضر حضرت امام خمینی (ره) عرض حال می‌برد امام (ره) در پاسخ او می‌فرمودند «از نیروی لایزال مردمی غافل نشوید» که این هم قرینه دیگری از اعتماد معمار انقلاب به مردم و تشکل‌های مردمی بود.

وی در ادامه عنوان کرد: امسال سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده و اساس اقتصاد مقاومتی یعنی نگاه به درون و ظرفیت‌های داخلی، که در افزایش اثرات این ظرفیت‌ها کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار اثرگذار است و سازمان‌های مردم نهاد در کاهش این آسیب‌ها تأثیرات بی نظیری دارند.

این مقام مسئول، بهره‌مندی از ظرفیت سازمان های مردم نهاد را تنها راه مشارکت مردم در تصمیم سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها برشمرد و تشریح کرد: خوشحال و خرسندیم که امروز سمن‌ها توانسته‌اند در قالب اتاق‌های فکر و شوراها در حوزه‌های مختلف نقش آفرین باشند و در تصمیمات مهم شهر و کشور خود اثربخشی داشته باشند که این اثربخشی نیز با فواید بسیار و هزینه‌ حداقلی همراه است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه 328 سمن در استان همدان وجود دارد گفت: مایه خرسندی است که 30 درصد سمن‌های استان در دولت یازدهم شکل گرفته‌اند و این به آن علت است که نگاه امنیتی از حوزه سمن‌ها برداشته شده و عرق ملی و علاقه به پیشرفت باعث افزایش تعداد این تشکل‌های مردمی شده است. 

وی در پایان ضمن تأکید بر باور عمیق مدیریت ارشد استان به اثربخشی سازمان‌های مردم نهاد پیشنهاد کرد: با توجه به تصویب شکل گیری شورای فرهنگی محلات در سال گذشته و درخواست تشکیل شورای اجتماعی محلات، پیشنهاد می‌کنم این دو شورا در هم ادغام شده و تحت عنوان شورای فرهنگی اجتماعی محلات هم در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و هم ارتقای سطح فرهنگ در محلات اقدام کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز