رئیس دانشگاه صنعتی همدان:

توسعه و پیشرفت کشور در گرو تکمیل زنجیره صنعت و دانشگاه است

۱۳۹۵/۰۴/۱۲ - ۰۸:۵۶:۵۶
کد خبر: ۴۲۵۳۵۸
توسعه و پیشرفت کشور در گرو تکمیل زنجیره صنعت و دانشگاه است
محمود نیلی گفت: توسعه و پیشرفت کشور در گرو تکمیل زنجیره صنعت و دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس دانشگاه صنعتی همدان در جمع صنعتگران استان همدان با تبریک روز صنعت به تلاش گران جبهه اقتصاد، گفت: هدف دانشگاه صنعتی همدان تربیت نیروی انسانی تاثیر گذار در صنعت است

وی با بیان اینکه دانشگاه ها به خصوص دانشگاه های صنعتی باید به توسعه کشور و ارتقای فرهنگ عمومی دانشجویان کمک کنند، گفت: راهکار توسعه و پیشرفت در هرزمینه ای توجه به آموزش است.

نیلی با بیان اینکه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه مدیران و صنعتگران آینده کشور محسوب می شوند، گفت: با آموزش و تربیت متخصصان توسعه و پیشرفت صنعتی کشور رقم خواهد خورد.

وی با تاکید بر اینکه در دانشگاه صنعتی به دنبال تربیت فارغ التحصیلانی دارای انگیزه خدمت و پایه علمی و فنی قوی هستیم، گفت:  این دانشجویان مدیران صنعتی را برای کسب دستاورد های صنعت جهانی یار و یاور خواهند بود.

نیلی با تاکید بر اینکه صنعت و دانشگاه باید درطول سال و به طور مستمر با هم در ارتباط باشند، گفت: دانشگاه صنعتی همدان همواره به دنبال تعامل جدی با جامعه و ارتباط با صنعتگران استان است.

وی دانشگاه را قلب تپنده و مغز متفکر آماده همکاری  در توسعه صنعت برشمرد و گفت: دانشگاه باید افراد موثری را به صنایع تحویل دهد که در طراحی های خود حفظ  محیط زیست و بهینه کردن هزینه ها را لحاظ کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان گفت: مدیران صنعت به عنوان متولیان توسعه، گوهر گرانبهای تجربه را به جوانانی هدیه خواهند داد که مغز های هوشمند و هوش سرشاری را با خود به همراه دارند.

وی اظهار داشت: امسال در شرایطی جشن روز صنعت را برگزار می کنیم که ملت نظاره گر ایفای نقش مهم و تاثیر گزار صنعت گران در تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.

نیلی تاکید کرد: کلید واژه عبور صنعت از اقیانوس بیکران علم و فناوری، دانشگاه ها هستند و بدیهی است تفکر فاصله بین دانشگاه و صنعت تفکر انحرافی و باعث عقب افتادن کشور و فقیر کردن کشور خواهد شد.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان اظهار داشت: طرح بررسی توسعه صنعت استان و شناسایی چالش‌ها و نقاط ضعف و قوت صنعتی و ارائه راهکارها در دست اقدام و بررسی است و امسال برای نخستین بار سند راهبردی و برنامه عملیاتی دانشگاه تصویب می شود.

نیلی با بیان اینکه رشته هایی در دانشگاه صنعتی وجود دارد که با صنعت و معدن استان مرتبط است، یادآور شد: مهندسی معدن یکی از این رشته ها است که با توجه به وجود معادن غنی، این رشته دانشگاهی می تواند از جایگاه ویژه‌ای در استان برخوردار باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان اظهار داشت: علارغم وجود ۱۷۷۹ میلیون تن ظرفیت در معادن استان همدان تنها سهم استخراج از معادن استان، ۱۶.۵ میلیون تن است که باید با استفاده از نیروهای کارآمد و متخصص دانشگاهی این عرصه متحول شود و نقش بهره‌وری از معدن در استان معدنی همدان افزایش یابد.

وی تاکید کرد: مسئولیت دانشگاه پرورش نیروهای مستعد و با دانش در عرصه صنعت است اما انتظار می‌رود نیروهای توانمند و با استعدادی که تربیت شده‌اند، مورد توجه مسئولان استان در عرصه‌های تولید و توسعه و اشتغال باشند.

نیلی عنوان کرد: دانشگاه صنعتی همدان دست یکایک صنعت گران را برای آغاز راهی که ثمره آن پایه ریزی اقتصادی مبتنی بر دانش است به گرمی می فشارد و در نظر دارد تا راهبرد خود را درراستای پیشرفت کشور و ایجاد رفاه و آرامش مردم را ساماندهی کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز