نماینده مردم همدان در مجلس:

مسئولان با دوری از فرافکنی به دنبال حل مشکلات مردم باشند

۱۳۹۵/۰۴/۱۲ - ۱۰:۵۵:۱۹
کد خبر: ۴۲۵۴۵۴
مسئولان با دوری از فرافکنی به دنبال حل مشکلات مردم باشند
حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه هزاران میلیارد تومان نقدینگی در بانک‌های کشور وجود دارد در حالیکه بخش تولید تشنه نقدینگی است اظهار داشت: مسئولان از فرافکنی دوری کنند و به دنبال حل مشکلات کشور باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در دیدار جمعی از مدیران و تولیدکنندگان همدان با تاکید بر لزوم توجه ویژه به تولید اظهار داشت: حساسیت‌های موجود در اشتغال موجب شده تا علیرغم پیشنهادهای متعدد، در این دوره در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات حضور داشته باشم.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی مطرح شده از سوی مدیران و تولیدکنندگان همدانی افزود: برای حل مشکلات باید اول از خودمان شروع کرده و تعهد و مسئولیت‌پذیری داشته باشیم و از فرافکنی دوری کنیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: وقتی مردم کسی را به عنوان مسئول انتخاب می‌کنند یعنی از وضع گذشته راضی نبوده و در آینده انتظار تحول در جامعه را دارند.

وی  با بیان اینکه ما بر آمار ارائه شده از سوی مسولان همدانی حساسیت ویژه‌ای داریم تصریح کرد: آمار و اطلاعات‌ در پروژه‌ها و برنامه‌ ریزی‌ها حرف اول را می‌زند به همین سبب باید مستند و قابل اتکا باشد.

حاجی بابایی گفت: زمانی تورم به عنوان مشکل اقتصاد کشور از سوی مسئولین اعلام می‌شد در حالیکه ما در فضای فعلی با رکود مواجه هستیم که خود نشان دهنده وضع وخیم کشور در حوزه  اقتصاد و تولید است.

وی با اشاره به افزایش نقدینگی در بانک‌های کشور یادآور شد: تورم موجود به دلیل وجود هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی موجود در بانک‌ها است و این در حالی است که مدیران ما از نبود نقدینگی گلایه داشته و صنعت کشور نیز تشنه نقدینگی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه این حجم از نقدینگی مدیریتی ممتاز و کارآمد را می‌طلبد افزود: ما باید برای رشد اقتصاد کشور به همه ابعاد توجه داشته و بطور همزمان صادرات، واردات، بازار، منابع دولتی وغیره را نیز مدیریت کنیم.

وی عدم پرداخت یارانه به واحد‌های تولیدی را از دیگر مشکلات موجود برشمرد و ابراز کرد: با اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها قرار بود 30 درصد آن به واحدهای تولیدی اختصاص یابد که متاسفانه در حال حاضر همان مقدار اندک نیز به واحد‌های تولیدی پرداخت نمی‌شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی جلوگیری از مصرف بی‌رویه را سبب گران شدن حامل‌های انرژی دانست و گفت: متاسفانه در حال حاضر دولت اعتقادی به پرداخت یارانه نداشته و قیمت ها نیز به همان صورت مانده است.

حاجی بابایی با تشریح مراحل بررسی و تصویب یک لایحه در مجلس خاطرنشان کرد: ما براساس اطلاعات و آمار ارائه شده از سوی کارشناسان دولت در قالب لایحه، قوانین را در مجلس وضع می‌کنیم.

وی افزود: همه ما دربرابر  مشکلات مسئول بوده و باید پاسخگو باشیم چرا که با نقادی و ایراد گرفتن نمی‌توان مشکلات را از سر راه برداشته و پیشرفت کرد.

حاجی بابایی با گلایمندی از تعریف و تمجیدهای بی جا خطاب به مدیران گفت: بیان نقدهای سازنده، همراه با راهکارهای عملیاتی می‌تواند نقش سازنده‌ای در حل مشکلات و بهبود وضعیت اشتغال داشته باشد.

وی هدف خود از حضور در مجلس دهم را خدمت به مردم عنوان و تصریح کرد: هدف من کار و تلاش به دور از روابط فردی و جناحی است،در همین راستا نیز برای پیشرفت استان، همکاری با مسئولان را در دستور کار خود قرار داده‌ام.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیران استان یادآور شد: ما به دنبال دور کردن استان از حاشیه‌سازی‌ها هستیم چرا که معتقدیم کاربا حاشیه‌سازی متفاوت است به همین دلیل از فردا اگر مسئولی در هر حوزه‌ای آماری ارائه کند باید کتبا برای آن نیز اسناد معتبری ارائه دهد.

وی با اشاره به وجود زیر ساخت‌های مناسب در استان برای تبدیل شدن به قطب اقتصادی کشور ابراز کرد: همدان 7 سال پیش به عنوان کلان شهر معرفی شده و به همین سبب نیز بسیاری از طرح‌های اقتصادی کلان مانند ساخت پتروشیمی، منطقه ویژه اقتصادی ، راه آهن و غیره در همدان آغاز شد.

حاجی بابایی گفت: با توجه به وضعیت کنونی استان و ظرفیت‌های موجود در استان‌های همجوار ما شهری می‌خواهیم که بتواند مدیریت منطقه‌ای کرده و از بازارهای موجود برای فروش تولیدات خود استفاده کند.

وی با تاکید بر توجه به واحدهای تولید کوچک در همدان گفت: ما دیگر به دنبال ایجاد صنایع سنگین در همدان نبوده و برای پویایی اشتغال استان، فعال‌سازی واحدهای تولیدی موجود برای ثروت آفرینی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز