جاده آورزمان - نهاوند پرتلفات ترین سوانح رانندگی را دارد

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۰۸:۰۲:۰۳
کد خبر: ۴۲۵۸۵۶
جاده آورزمان - نهاوند پرتلفات ترین سوانح رانندگی را دارد
سرهنگ رضا عزیزی افزود: جاده آورزمان - نهاوند و محورهای روستایی منتهی به این جاده پرتلفات ترین سوانح رانندگی را در سه سال گذشته به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس پلیس راه استان همدان گفت: جاده های ملایر حادثه خیز ترین و ناامن ترین جاده های این استان را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ رضا عزیزی  افزود: بیش از 30 درصد از متوفیان سوانح رانندگی این استان مربوط به جاده های ملایر است.

وی افزود: جاده آورزمان - نهاوند و محورهای روستایی منتهی به این جاده پرتلفات ترین سوانح رانندگی را در سه سال گذشته به خود اختصاص داده است.

وی گفت: بیشتر روستائیان در محورهای فرعی آورزمان ملایر با حداکثر سرعت پیش بینی شده در آزاد راه تردد کرده و به علت تخطی از سرعت مجاز و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه دچار سانحه می شوند.

رئیس پلیس راه استان همدان تصریح کرد: با وجود برگزاری دوره های آموزش فرهنگ ترافیک برای روستائیان ولی آنها توجهی به توصیه های پلیس ندارند.

سرهنگ عزیزی مثال زد: در حالی که توصیه شده تراکتور شب هنگام وارد جاده نشود اما دارندگان این وسیله نقلیه کشاورزی نه تنها به این هشدار توجهی ندارند بلکه خلاف جهت نیز تردد می کنند.

وی اضافه کرد: استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبان موتور سیکلت از دیگر توصیه های مجدانه پلیس راه است که این موضوع با بی توجهی موتور سواران و والدین انها مواجه است.

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: وجود تقاطع های متعدد از دیگر عوامل بروز سوانح فوتی در جاده آورزمان - نهاوند بوده که این امر نیازمند نصب سرعتکاه است.

سرهنگ عزیزی افزود: با وجود اطلاع رسانی این موضوع به اداره کل راه و شهرسازی ولی آنها منع قانونی برای نصب سرعتکاه در جاده های فرعی دارند.

وی اظهار کرد: سالانه 85 نفر در جاده آورزمان ملایر فوت می کنند که این آمار سه برابر شمار متوفیان سوانح رانندگی در آزاد راه پرتردد همدان - ساوه است.

وی تنها راه کاهش فوت ناشی از سوانح جاده در محور آورزمان را نصب سرعتکاه و توجه روستائیان به هشدارها و توصیه های پلیس راه ذکر کرد.

جاده ملایر- آورزمان - نهاوند 45 کیلومتر طول دارد که 12 کیلومتر آن در حریم شهرستان نهاوند قرار گرفته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز