مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نهاوند:

طرح اوقات فراغت با شرکت بیش از ۴۵۰۰ نفر در نهاوند اجرا می شود

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۰۸:۱۸:۳۶
کد خبر: ۴۲۵۸۷۳
طرح اوقات فراغت با شرکت بیش از ۴۵۰۰ نفر در نهاوند اجرا می شود
سید سعید میری گفت: تابستان امسال طرح اوقات فراغت با شرکت بیش از ۴۵۰۰ نفر عضو و غیر عضو در ۵۶ کانون فرهنگی و هنری مساجد و کانون‌های شهری و روستایی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نهاوند اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در نقاط مختلف شهری و روستایی هریک به عنوان یک پایگاه مهم فرهنگی هستند که مدیران و اعضای آنها با کمترین امکانات و بدون دریافت حقوق نقش به سزایی در گسترش فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی در مکان‌های دورافتاده دارند.

وی گفت: با توجه به ایام ماه رمضان تعدادی از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نهاوند در این ایام برنامه‌های خوبی را اجرا کردند و بقیه کانون‌ها نیز ویژه‌برنامه‌های خود را برای اوقات فراغت از 20 تیرماه آغاز می‌کنند.

میری افزود: برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی امسال در کنار سایر ویژه‌برنامه‌ها به‌صورت گسترده در 56 کانون فرهنگی و هنری مساجد در رشته‌های قرآنی، احکام، روزنامه دیواری، نقاشی، ورزشی، خطاطی، دستی و تزئینی، تواشیح، سرود، هنرهای تجسمی و ده‌ها برنامه دیگر برگزار می‌کنند.

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نهاوند اظهار داشت: برای اینکه وقفه‌ای در انجام کار به وجود نیاید قرارداد انجام کارهای فرهنگی و اوقات فراغت بین مدیران کانون‌ها و امور مساجد استان منعقدشده تا اولین مرحله بودجه برگزاری کلاس‌ها که برای هزینه‌های جاری هر چه سریع‌تر به‌حساب کانون‌ها واریز شود.

وی بیان کرد: تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نهاوند از 8 کانون در سال 88 اکنون به 56 کانون افزایش‌یافته و تعداد اعضای آنها از 3500 نفر به بیش از 4500 نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: نزدیک به 20 کتابخانه عمومی و 17 کتابخانه شبستان در مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مشغول به فعالیت هستند که هرساله از طرف اداره ارشاد اسلامی نهاوند و کانون‌های عالی مساجد کشور و استان از لحاظ امکانات تحریری و سمعی و بصری تجهیز می‌شوند.

میری افزود: بیشتر کانون‌ها فرهنگی و هنری مساجد نهاوند مجهز به کتابخانه و سایر امکانات به‌روز مانند رایانه، دوربین عکاسی و تصویربرداری، قفسه کتابخانه و میز و صندلی هستند و در حال حاضر یک کانون تخصصی ویژه پژوهش در سطح شهرستان وجود دارد که به دنبال گسترش کانون‌های تخصصی دیگر نیز هستیم.

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نهاوند گفت: بیشتر مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری و خادمان مساجد در شهرستان نهاوند از خدمات بیمه تأمین اجتماعی فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی بهره‌مند‌ هستند و همچنین بیش از 70 درصد این کانون‌ها در مناطق روستایی قرار دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز