مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۳ خبر داد

ایجاد ۶۱۶ هزار تن فضای ذخیره‌سازی گندم در استان همدان

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۰۹:۲۱:۲۴
کد خبر: ۴۲۵۹۱۷
محمدمهدی فرشچی‌موحداز ایجاد بیش از 616 هزار تن فضای ذخیره‌سازی گندم در استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 در جلسه کمیسیون هماهنگی خرید تضمینی گندم استان همدان در خصوص میزان خرید تضمینی گندم در سال جاری اظهار کرد: میزان خرید گندم در سال 95 در مرحله نخست 350 هزار تن، مرحله دوم 419 هزار تن و در مرحله سوم 482 هزار تن پیش‌بینی شده است.

وی در خصوص آماده‌سازی مراکز خرید گندم در سال جاری افزود: چهار مرکز دولتی، 11 مرکز خصوصی و هشت کارخانه و سیلوی آرد و در هر شهرستان یک مرکز تعاون روستایی آماده انبار گندم برداشت شده هستند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 در خصوص میزان خرید تضمینی گندم در سال گذشته گفت: در مرحله نخست 320 هزار تن خرید گندم پیش‌بینی شد که در مرحله دوم این میزان خرید به 250 هزار تن کاهش یافت که در نهایت 307 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته مراکز آماده‌سازی شده خرید تضمینی گندم در سه مرکز اصلی و 71 مرکز فرعی که مختص به شرکت تعاون و روستایی بوده، انجام شده است.

فرشچی‌موحد در خصوص اقدامات انجام شده برای خرید گندم تضمینی در سال 95 از کشاورزان تصریح کرد: برگزاری دو کمیسیون خرید گندم استان، برگزاری 120 نفر ساعت دوره بازآموزی ویژه کارشناسان کنترل و کیفیت و أخذ مجوز حمل گندم به خارج از استان به مقدار 150 هزار تن که تاکنون 120 هزار تن آن انجام شده و مابقی در حال انجام است، از جمله اقدامات مهم سال جاری بوده است.

وی بیان کرد: بیش از 616 هزار تن فضای ذخیره‌سازی گندم امسال در استان ایجاد شده است که بین 80 تا 100 هزار تن از این فضا باز است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 در خصوص ظرفیت‌های ایجاد شده برای ذخیره گندم امسال به تفکیک در شهرستان‌های استان گفت: در شهرستان همدان پیش‌بینی خرید 58 هزار تن گندم شده در حالی که 59 هزار تن فضا برای ذخیره گندم ایجاد شده که از این فضای ایجاد شده 20 هزار تن آن در فضای باز است.

وی در خصوص استقرار مراکز خرید گندم در سال جاری یادآور شد: امسال گندم با افت چهار درصدی کیلویی یک‎هزار و 275 ریال خریداری می‌شود و اولویت استقرار گندم خریداری شده در سیلوها و انبارهای ملکی بلندمدت است.

فرشچی‎موحد در خصوص خرید تضمینی کلزا نیز اظهار کرد: امسال 900 هکتار از اراضی استان زیرکشت کلزا رفته که پیش‌بینی می‌شود یک‎هزار و 800 تن کلزا یعنی به طور متوسط در هر هکتار دو تن برداشت محصول داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امسال قیمت پایه تضمینی کلزا 25 هزار و 300 ریال است، افزود: رنج کیفی تحویل گندم امسال به مانند سال گذشته بیش از دو درصد است که بابت هر درصد 100 ریال کسر می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز