معاون استاندار همدان: توسعه فرهنگی و اجتماعی سکونتگاه های غیر رسمی در اولویت است

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۱۳:۱۷:۱۸
کد خبر: ۴۲۶۷۸۲
معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان بیان کرد: توسعه فرهنگی و اجتماعی مناطق حاشیه شهر و سکونتگاه های غیر رسمی در اولویت برنامه های دولت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان محمد ابراهیم الهی تبار روز یکشنبه در کارگروه تخصصی امور اجتماعی فرهنگی استان همدان اظهار کرد: پس از رصد 24 مولفه در شورای اجتماعی کشور پنج آیتم در اولویت قرار گرفت که یکی از آنها ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی بود.

وی اضافه کرد: مباحث زیرساختی سکونتگاههای غیر رسمی در حوزه راه و شهرسازی و تقویت مسائل فرهنگی و اجتماعی در بطن طرح توانمندسازی حاشیه شهر، در دفتر امور اجتماعی استانداری پیگیری و دنبال می شود.

وی بیان کرد: هشت شهرستان از 9 شهرستان همدان دارای مناطق حاشیه نشین هستند که کار مطالعاتی مناطق حاشیه ای دو شهرستان همدان و ملایر به اتمام رسیده است.

معاون استاندار همدان با ذکر اینکه مطالعه وضعیت حاشیه نشینی در 6 شهرستان در حال انجام است بیان کرد: تعداد مکانها و محله های درگیر با حاشیه نشینی، وسعت، جمعیت و آسیبهای احتمالی در حال بررسی و مطالعه است.

الهی تبار افزود: یکی از مباحث مطرح شده در برنامه ششم توسعه کشور نیز ساماندهی وضعیت حاشیه نشینی است و اجرایی شدن این طرح مستلزم اختصاص اعتبار است.

وی اضافه کرد: باید دستگاههای متولی برنامه ها و چشم انداز پیش بینی شده برای سکونتگاه های غیر رسمی را اعلام کرده و عنوان کنند تا پنج سال آینده باید چه اتفاقاتی در این مناطق رخ داد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان گفت: سیاستها و راهبردهای تدوین شده برای مناطق حاشیه ای شهرها مشخص شده است و مسئولان نهادها و دستگاههای اجرایی باید بر مبنای مدل طراحی شده توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی برنامه های خود را طراحی کنند.

الهی تبار افزود: به منظور پیشگیری از موازی کاری شورای اجتماعی محلات و شورای فرهنگی و اجتماعی این دو مجموعه برنامه های خود را تحت یک عنوان و با مسئولیت شهرداری پیش می برند.

وی با ذکر اینکه نیازها و ضرورتهای فرهنگی استان احصا شده است تاکید کرد: این نیازها خارج از مسئولیت سازمانها و دستگاه ها نیست بلکه با یک مهندسی و در نظر گرفتن سمت و سوی درست سعی بر این است به نتیجه مطلوب دست یابد.

وی توضیح داد: نیازهای فرهنگی استان در حوزه جلوگیری از کاهش نرخ باروری و پدیده طلاق دنبال شد که در زمینه نخست به سطح جانشینی نزدیک شده و با تدابیر معاون پیشگیری دادگستری از شدت وقوع طلاق در همدان کاسته شد.

30 نیاز فرهنگی استان احصا شده که برای که برای 23 ضرورت فرهنگی سند تدوین شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز