مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان از تدوین منشور فرهنگی استان و احصای ۳۰ نیاز فرهنگی خبر داد.

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۱۳:۲۸:۱۲
کد خبر: ۴۲۶۷۸۹
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان از تدوین منشور فرهنگی استان و احصای ۳۰ نیاز فرهنگی خبر داد.
مهرداد نادری فر روز یکشنبه در کارگروه تخصصی امور اجتماعی فرهنگی استان همدان اظهار کرد: 30 نیاز فرهنگی استان پس از بررسی و مطالعات میدانی و کارشناسانه احصا شد که برای 23 ضرورت فرهنگی سند تدوین شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان ،مهرداد نادری فر روز یکشنبه در کارگروه تخصصی امور اجتماعی فرهنگی استان همدان اظهار کرد: 30 نیاز فرهنگی استان پس از بررسی و مطالعات میدانی و کارشناسانه احصا شد که برای 23 ضرورت فرهنگی سند تدوین شده است.

وی اضافه کرد: دو سند فرهنگی نیز در حال تدوین است و برای پنج نیاز فرهنگی استان دستگاه های متولی اقدامی برای تهیه سند نکرده اند.

وی اسناد فرهنگی استان را در 6 سرفصل ارزشهای و مکارم اخلاقی، اصلاح الگوی مصرف، ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت، بهبود روابط خانوادگی و ارتقاء نشاط اجتماعی، صیانت از حقوق شهروندی و توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی تشریح کرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: اسناد تهیه شده در حوزه ارزشها و مکارم اخلاقی شامل ارتقای اخلاق اداری و استفاده از اموال دولتی، مقابله با بدعتها و خرافات در آئینهای مذهبی و ارتقای فرهنگ قرآنی است.

نادری فر افزود: در طراحی این اسناد بخش رسانه نیز مد نظر بوده و زمانی را برای انعکاس اخبار اهداف و راهبردهای نیازهای فرهنگی استان از صدا و سیما پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: به منظور رعایت الگوی مصرف اسناد صرفه جویی در مصرف آب، برق و حمایت از مصرف تولیدات داخلی تهیه شده و هر یک از این حوزه ها دارای متولی مشخصی است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی در راستای ارتقای فرهنگ اهدای عضو برنامه هایی صورت گرفته که نتیجه آن مطرح شدن همدان بعنوان قطب پیوند اعضا بوده است.

نادری فر ارتقای فرهنگ اهدای خون و دستگیری از نیازمندان، برنامه ریزی برای تسهیل در ازدواج و کاهش طلاق، ارتقای فرهنگ ترافیک، پیشگیری از مصرف مواد دخانی، امنیت غذایی، ارتقای فرهنگ استفاده از فضای مجازی، ترویج فرهنگ مطالعه، ارتقای روحیه پهلوانی، تقویت فرهنگ کار جمعی، افزایش نرخ باروری از دیگر نیازهای فرهنگی استان بوده که اسناد آن تهیه شده است.

وی اضافه کرد: سند فرهنگ سازی در حوزه توجه به حفاظت محیط زیست و راهکارهای افزایش نشاط اجتماعی نیز در دست تدوین است.

وی گفت: برای ضرورتهای فرهنگی نظیر راهکارهای مقابله با درغگویی، تهمت، ریاکاری، سوء ظن و بدزبانی در جامعه، ارتقای احترام به افراد ناتوان و سالخورده و ارتقای فرهنگ گذشت و کاهش تجملگرایی و اشرافی گری بعنوان نیازهای فرهنگی همدان سندی تدوین نشده که باید دستگاههای مسئول سریعتر اقدام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز