معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان

از اجرای پیاده راه‌سازی خیابان بوعلی همه راضی خواهند شد/ اتوبوس‌های خیابان اکباتان و باباطاهر نیز از میدان خارج می‌شوند

۱۳۹۵/۰۴/۱۵ - ۱۱:۳۶:۱۱
کد خبر: ۴۲۷۲۷۳
از اجرای پیاده راه‌سازی خیابان بوعلی همه راضی خواهند شد/ اتوبوس‌های خیابان اکباتان و باباطاهر نیز از میدان خارج می‌شوند
صوفی با اشاره به اینکه با افتتاح پروژه رضایتمندی خوبی در شهر ایجاد خواهد شد، افزود: سال گذشته طرح اجرای ساماندهی بازار اجرا شد و به همین دلیل میزان ترددها کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان با بیان اینکه اجرای پیاده راه شدن خیابان بوعلی تکلیف شهرداری است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در این خیابان نباید سیستم حمل و نقلی فعال باشد، بر اساس اجباری که داشتیم، باید ایستگاه تاکسی و اتوبوس را جابه‌جا کنیم.

عباس صوفی با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی این طرح بر اساس قولی که داده شده بود، آغاز شد، ادامه داد: در حوزه اتوبوس این طرح بیان شد که مسیرها دو ایستگاه شده و ابتدا از میدان امام(ره) به میدان بیمه حرکت کرده و سپس با اتوبوس‌های دیگر به استادان، پردیس و دره مرادبیک جابجایی صورت گیرد که مشخص شد باعث زحمت مردم خواهد می‌شود.

وی با بیان اینکه در نهایت ایستگاه‌های استادان، دره مرادبیک و پردیس در ابتدای خیابان شریعتی مستقر شوند، خاطرنشان کرد: این ایستگاه‌ها به سمت میدان امام(ره) بوده و ایستگاه سعیدیه در سمت چپ خیابان شریعتی مستقر خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان با اشاره به اینکه ایستگاه تاکسی نیز به مقابل پارکینگ سینا منتقل شد، گفت: بیش از یکصد سال است که تردد در خیابان بوعلی انجام می‌شود و طبیعی است که تغییر رفتارها با برخی از نارضایتی‌ها مواجه شود.

وی اظهار کرد: در روز آغاز طرح با وجود اطلاع‌رسانی گسترده‌ای که صورت گرفت، با سرگردانی برخی از مردم مواجه شدیم که البته روز به روز مردم با شرایط آشنا شدند و این مشکلات برطرف شد.

صوفی با اشاره به اینکه با افتتاح پروژه رضایتمندی خوبی در شهر ایجاد خواهد شد، افزود: سال گذشته طرح اجرای ساماندهی بازار اجرا شد و به همین دلیل میزان ترددها کاهش یافت.

وی با بیان اینکه به آرامی مدیریت ترافیک میدان امام(ره) انجام می‌شود، تصریح کرد: در ابتدای سال اتوبوس‌های خیابان شهدا به پایانه سرگذر منتقل شدند تا بار بزرگی از روی میدان برداشته شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان با بیان اینکه  پس از اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی اتوبوس‌های خیابان‌های اکباتان و باباطاهر به اداره کل پایانه فرات منتقل می‌شوند، ادامه داد: در حال ساخت یک پایانه در میدان سپاه هستیم و تنها یک خط سریع‌السیر از میدان امام به پایانه فرات برقرار خواهد شد.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح‌ها بار ترافیکی میدان سبک می‌شود، خاطرنشان کرد: در آینده پایانه‌ای احداث خواهد شد که تنها یک خط به میدان امام(ره) از خیابان شریعتی عبور کند اما در حال حاضر ناچاریم تا اجرای کامل طرح‌ها، بار ترافیکی شریعتی را مدیریت کنیم.

صوفی با بیان اینکه با پیاده راه شدن خیابان بوعلی، ورود حدود 400 دستگاه تاکسی به میدان امام(ه) محدود شد، گفت: اتوبوس‌های پردیس، استادان و دره مرادبیک میدان امام(ره) را دور می‌زنند و دوباره وارد خیابان شریعتی می‌شوند و از چهارراه شریعتی وارد خیابان خواجه رشید شده و مسیر قبلی خود را ادامه می‌دهند.

وی افزود: ایستگاه سعیدیه نیز از خیابان شریعتی به سمت میدان شریعتی حرکت کرده و وارد خیابان میرزاده عشقی شده و مسیر سابق خود را ادامه خواهد داد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان با بیان اینکه تمام سعی ما ارائه خدمات بهتر به مردم است، تصریح کرد: در روزهای نخست به دلیل ناآشنا بودن با فرایند جابجایی‎ها اندکی اخلال ایجاد شده و با آشنایی با جابه‌جایی این مشکلات برطرف خواهد شد.

 

نظر شما