نماینده مجلس:

سرمایه گذاری شهرداری در سراب های نهاوند غیر قانونی است

۱۳۹۵/۰۴/۲۱ - ۰۸:۰۸:۰۶
کد خبر: ۴۲۹۳۹۰
سرمایه گذاری شهرداری در سراب های نهاوند غیر قانونی است
حسن بهرام نیا گفت: برای ساماندهی و مدیریت سراب ها لازم است که سرمایه گذار بخش خصوصی ورود پیدا نماید و لزومی ندارد که شهرداری یا شورای بخش در این زمینه فعالیتی داشته باشد زیرا این کار خلاف قانون می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در نشست هماهنگی ساماندهی سراب های نهاوند در محل فرمانداری گفت: سراب های موجود نهاوند که از موهبت های الهی هستند بهترین پتانسیل و ظرفیت برای رونق گردشگری هستند.

وی گفت: شهرستان نهاوند باوجود پتانسیل و ظرفیتهای موجود در بسیاری از زمینه ها در مقایسه با سایر شهرهای استان در ردیف آخر است که همه باید تلاش نمائیم که این فاصله عقب ماندگی که مربوط به حال حاضر نمی باشد بیشتر از این نشود.

وی افزود: متاسفانه از این ظرفیتها آنگونه که لازم است استفاده نشده که از ادارات کل میراث فرهنگی و گردشگری و منابع طبیعی استان انتظار داریم تسهیلات لازم را برای ایجاد زیر ساخت به این شهرستان اختصاص دهند .

وی فراهم نمودن شرایط لازم برای ورورد سرمایه گذار بخش خصوصی را از شرایط لازم برای رونق دادن به مراکز گردشگری نهاوند عنوان کرد و افزود: برای ساماندهی و مدیریت سراب ها لازم است که سرمایه گذار بخش خصوصی ورود پیدا نماید و لزومی ندارد که شهرداری یا شورای بخش در این زمینه فعالیتی داشته باشد زیرا این کار خلاف قانون می باشد.

وی افزود: منابع طبیعی این اراضی را در اختیار میراث فرهنگی بگذارد تا آنان نیز مطابق قانون زمینه را برای ورود سرمایه گذار بخش خصوصی فراهم کنند .

نماینده مردم نهاوند گفت: اگر این اماکن متولی نداشته باشند که مدیریت شوند با توجه به حجم بالای مسافران در آینده با مشکلات مختلفی روبرو خواهند شد .

در این جلسه فرماندار نهاوند نیز گفت: ما از ادارات منابع طبیعی و میراث فرهنگی در این زمینه انتظار داریم که با جدیت به این مساله ورود پیدا نمایند و شرایطی را فراهم کنند که سرمایه گذار مجبور نشود کار رها کند و نهاوند را ترک نماید .

وی سند دار بودن اراضی منابع طبیعی در سراب گاماسیاب را از ملزومات جذب سرمایه گذار عنوان کرد و گفت: در حال حاضر منابع طبیعی هنوز وضعیت سند اراضی مربوط به سراب گاماسیاب را تعیین تکلیف ننموده لذا سرمایه گذار هم نمی تواند وارد این قضیه شود .

وی گفت: مطابق قانون برای ساماندهی مناطق گردشگری باید سرمایه گذار بخش خصوصی جذب شود اما تا جذب سرمایه گذار دهیاران و شورای بخش و شهرداری نزدیک به این سرابها به صورت موقت به کار گرفته شده اند تا بتوانند در زمینه بهداشتی و امکانات اولیه نیازهای مسافران را فراهم نمایند .

وی اظهار کرد: تا زمانی که سرمایه گذار نیاید ما مجبور هستیم که از این رویه استفاده نمائیم تا بتوانیم به صورت موقت منطقه را ساماندهی کرده و وضعیت بهداشتی را کنترل نمائیم و زمانی که سرمایه گذار آمادگی ورود پیدا نمود ما باید آنرا در اختیار او قرار دهیم .

وی افزود: یکی از مشکلات بخش گردشگری و ساماندهی سرابها وجود موانع فرهنگی و اختلاف بین روستاهاست که در این زمینه لازم است این موانع برطرف شود تا سرمایه گذار رغبت نماید در این خصوص ورود پیدا نماید .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز