رئیس جهاد کشاورزی اسدآباد خبر داد

سه سیلو آماده دریافت گندم کشاورزان در اسدآباد

۱۳۹۵/۰۴/۲۱ - ۰۹:۲۴:۲۵
کد خبر: ۴۲۹۴۶۰
سه سیلو آماده دریافت گندم کشاورزان در اسدآباد
ناصر فتاحی با بیان اینکه امسال مشکلی برای ذخیره گندم در شهرستان نداریم، افزود: در مجموع در اسدآباد سه سیلو برای تحویل گندم آماده شده که ظرفیت سیلوها در شهرستان 100 هزار تن است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس جهاد کشاورزی اسدآباد اظهار کرد: در چند روز گذشته برداشت گندم در شهرستان اسدآباد آغاز شده که تاکنون 10 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه امسال مشکلی برای ذخیره گندم در شهرستان نداریم، افزود: در مجموع در اسدآباد سه سیلو برای تحویل گندم آماده شده که ظرفیت سیلوها در شهرستان 100 هزار تن است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: امسال نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش تولید گندم داریم و تاکنون در پنج روز گذشته 10 هزار تن گندم از اراضی زیر کشت گندم در اسدآباد برداشت شده است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان اسدآباد در سال 95 بهترین مبارزه را علیه سن‌زدگی غلات داشته‌اند، خاطرنشان کرد: گندم اسدآباد، امسال از مرغوبیت بالایی برخوردار است و چون این شهرستان مناطق آب و هوایی بسیار متفاوتی دارد تا 25 روز دیگر برداشت گندم در آن ادامه دارد.

فتاحی در خصوص یکی از مشکلات موجود در اسدآباد تصریح کرد: بسیاری از گندم‌های برداشت شده توسط کشاورزان از شهرستان به کارخانه آرد گلچین شهرستان کنگاور در کرمانشاه صادر می‌شود که توصیه جهاد کشاورزی اسدآباد این است که گندم برداشت شده به سیلوهای خود شهرستان تحویل داده شود.

وی در خصوص یکی از اقدامات سال آینده جهاد کشاورزی نیز بیان کرد: به دلیل صرفه‌جویی در مصرف آب از سال آینده اراضی زیر کشت گندم و جو آبی به سیستم آبیاری نوین تیپ مجهز می‌شود که در راستای اجرای این سیستم برای هر هکتار 7 میلیون تومان یارانه پرداخت می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی اسدآباد در خصوص برداشت جو در اسدآباد اضافه کرد: در روزهای پایانی برداشت جو در شهرستان تاکنون 17 هزار و 500 تن خریداری شده که پیش‎بینی می‎شود امسال 20 هزار تن جو در اسدآباد برداشت شود.

وی افزود: امسال تولید جو نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش تولید دارد که با وجود کمبود انبار در شهرستان، مشکلی در خصوص انبار و ذخیره جو وجود ندارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز