رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان

تکیه بر بازارهای محدود صادراتی به صادرات همدان آسیب می‌زند

۱۳۹۵/۰۴/۲۱ - ۱۲:۰۲:۲۶
کد خبر: ۴۲۹۵۹۴
تکیه بر بازارهای محدود صادراتی به صادرات همدان آسیب می‌زند
متین با بیان اینکه بازارهای محدود صادراتی یکی از مشکلات حوزه صادرات استان همدان است، گفت: بازاریابی کار اتاق بازرگانی است که باید در این زمینه به صورت تخصصی و جدی ورود پیدا کند چراکه مازاد تولید بسیاری در استان همدان وجود دارد که می‌توان آن را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان بیشتر صادرات استان همدان به کشور عراق بوده و برای سایر کشورها هدفگذاری و برنامه‌ریزی نشده است، افزود: مدتی است وضعیت عراق با تنش مواجه شده و اجازه صادرات سیمان داده نمی‌شود که در نهایت این کالای صادراتی دچار مشکل شده است.

حمیدرضا متین از هدفگذاری 850 میلیارد دلاری صادرات برای سال 95 خبر داد و گفت: امسال بخش صنعت و معدن باید 380 میلیون دلار، بخش کشاورزی 290 میلیون دلار، بخش صنایع دستی 100 میلیون دلار و بخش خدمات فنی مهندسی 80 میلیون دلار صادرات داشته باشد.

وی با بیان اینکه سهم بیشتری از کشور عراق برای صادرات باید به استان همدان داده شود، گفت:هدفگذاری صادرات سال گذشته 800 میلیون دلار بود که در نهایت 681 میلیون دلار از آن محقق شد.

متین با اعلام اینکه در گذشته همدان مرکز پخش کالاهای وارداتی بوده ولی در سالهای اخیر برخی فشار آوردند تا میزان واردات از همدان کاهش یابد، گفت: تبدیل همدان به عنوان مرکز توزیع کالاهای وارداتی امر بسیار مهمی است که با افزایش واردات از گمرک همدان به دنبال این موضوع هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان تصریح کرد: مقداری به دنبال تسهیل و روان سازی امور گمرکی بویژه در صنعت غذا هستیم که واحد تولیدی استان همدان در صورت داشتن مشتری شرایط سختگیرانه خاصی را برای وی قائل نشویم.

وی با اعلام اینکه بیشترین کالاهای صادراتی از استان همدان صادرات غیررسمی و پیله‌وری است، عنوان کرد: هدفگذاری شده تا از طریق سازمان پایانه‌ها بخش اعظم تولیدات استان همدان که به صورت پیله‌وری صادر می‌‌شود از طریق بارنامه‌ها رصد شود.

متین عنوان کرد: بخشهای عمده صادراتی همدان می‌تواند صادرات داشته باشد ولی بخش زیادی از آنها به صورت پیله‌وری و بدون اظهار در گمرک صادر می‌شود که در آمارهای صادراتی لحاظ نشده است ولی در حال رصد بوده و جلسات پایش برگزار می‌شود تا این آمار در صادرات استان همدان لحاظ شود.

وی با بیان اینکه بازارهای محدود صادراتی یکی از مشکلات حوزه صادرات استان همدان است، گفت: بازاریابی کار اتاق بازرگانی است که باید در این زمینه به صورت تخصصی و جدی ورود پیدا کند چراکه مازاد تولید بسیاری در استان همدان وجود دارد که می‌توان آن را صادر کرد.

رئیس سازمان صنعت و معدن همدان با تاکید بر افزایش بازارهای صادراتی استان همدان عنوان کرد: خوشبختانه اتاق بازرگانی همدان رایزنی‌های بسیاری با کشورهای مختلف داشته و هیئتهایی نیز در این زمینه به کشورهای آفریقایی اعزام کرده‌اند که می‌توان به نتیجه مثبت آن امیدوار بود.

متین با اعلام اینکه تکیه بر بازارهای محدود صادراتی سبب آسیب به حوزه صادرات استان همدان می‌شود، گفت: در صادرات و واردات گمرک همدان همراه بوده و واحدی درباه عملکرد گمرک معترض نشده است که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز