معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب همدان

چاه اجاره‌ای سرابی خاموش شد

۱۳۹۵/۰۴/۲۱ - ۱۲:۰۸:۲۹
کد خبر: ۴۲۹۶۰۵
چاه اجاره‌ای سرابی خاموش شد
حمیدرضا نیکدادگفت: انجام اقدامات در سد سرابی تویسرکان منجر به خاموشی چاه اجاره‌ای سرابی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به علت قطعی آب شهرستان تویسرکان در چند روز اخیر اظهار کرد: طی سال‌های 94 و 95 از سد سرابی برای تأمین آب شرب تویسرکان برداشت می‌شود که در 10 روز گذشته کدورت آب بالا رفته بود.

وی تصریح کرد: با بالا رفتن کدورت آب امکان تصفیه توسط پکیج تصفیه آب در آن زمان مقدور نبود و همین امر موجب پایین آمدن ارتفاع مخازن و نارضایتی مردم شد.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان یادآور شد: بعد از 48 ساعت قطعی، آبگیر تعویض شد و از بالای سد سرابی برداشت آب صورت گرفت تا هم کدورت پایین باشد و هم تصفیه بهتر انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت تولید آب در شهرهای تویسرکان و سرکان که در هفته گذشته با حداکثر توان تولیدی در نقطه سر به سر بود، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی حضور جمعیتی در حدود 60 هزار نفر در تویسرکان، شرکت آبفا اقدام به آبگیری از بالاترین رقوم ارتفاعی سد سرابی کرد.

نیکداد خاطرنشان کرد: این اقدام در مدت زمان کمتر از 48 ساعت و با تلاش کارکنان آبفای تویسرکان انجام شد که نتیجه اقدامات، آبرسانی در ایام تعطیلات بدون قطعی و افزایش حجم مخزن ذخیره شهرستان بود.

این مسؤول یادآور شد: لوله‌گذاری و اجرای بیش از یک‌هزار و 100 متر لوله پلی اتیلن سایز 110 میلیمتر در مسیر صعب العبور، جدا کردن اتصالات از محل آبگیری سابق، جابه‌جایی فیلتر قدیمی شنی و ... از جمله اقدامات آبفا در تویسرکان بود.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان اضافه کرد: نتیجه این اقدامات خاموش شدن چاه اجاره‌ای سرابی و بالارفتن ارتفاع مخازن ذخیره آب شهرهای تویسرکان و سرکان شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز