سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان خبر داد:

جشنواره شهروندان برگزیده در همدان برگزار می شود

۱۳۹۵/۰۴/۲۱ - ۱۲:۱۸:۳۸
کد خبر: ۴۲۹۶۱۷
جشنواره شهروندان برگزیده در همدان برگزار می شود
گردان از برگزاری مراسم جشنواره شهروندان برگزیده توسط شورا و شهرداری در در اردیبهشت ماه سال 96 خبر داد

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان در خصوص مصوبه صحن شورا با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه شهروند نمونه سال، نشانه ای از بالندگی، رشد و پویایی شهروندان و بیانگر توانمندی آنان برای همزیستی مسالمت¬آمیز اجتماعی و حمایت گرانه است بر این اساس در راستای دستیابی به این هدف و ارج نهادن به افرادی که وجود و حضورشان افتخارات فراوانی را در سطح مختلف ملی و بین¬المللی برای جامعه در پی دارد، شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان تجلیل از آنان را در قالب برنامه ای به نام (جشنواره شهروندان برگزیده) در دستور کار خود قرار داده است تا ضمن قدردانی از برگزیدگان برجسته در مناسبت¬های مختلف، عاملی جهت دلگرمی آنان باشد.

گردان به کلیات طرح تجلیل از برگزیدگان اشاره کرد و اظهار داشت: شناساندن و معرفی شهروندان شاخص و برجسته به جامعه شهرنشین و در سطح مناطق و محلات شهری جهت بهبود و گسترش سرمایه¬های فرهنگی، اجتماعی و انسانی، ترویج و ارتقای اخلاق و فرهنگ شهروندی براساس مبانی غنی اسلامی و ملی، ایجاد انگیزه در افراد مستعد و توانمند در راستای به کار بردن خلاقیت و ابتکار، الگو¬سازی از طریق شناسایی، معرفی و تجلیل از نخبگان، ‌فرهیختگان و شهروندان شاخص و برجسته ، تقویت هویت محلی و شهری از طریق معرفی و تکریم مفاخر شهر همدان  و ایجاد روحیه مشارکت¬پذیری    -    الگوسازی در زمینه¬های مدیریت شهری از اهداف برگزاری جشنواره است.

وی با بیان اینکه انتخاب شهروند نمونه بر اساس شاخصه های تعریف شده ای انجام خوداهد شد افزود: مقرر شد ابتدا شاخص های شهروندی مد نظر گرفته شده سپس اولویت ها و شاخص های دیگر مورد توجه قرار گیرد.

گردان با اعلام اینکه بر اساس مصوبه شورا جشنواره شهروند برگزیده در اردیبهشت¬ماه هر سال برگزار خواهد شد افزود: تمامی شهروندان ساکن در شهر همدان از هر قشری به شرط دارا بودن شرایط و شاخص¬های در نظر گرفته می¬توانند در سه سطح محلات، مناطق و شهر همدان گروه مخاطب به شمار آیند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان یاد آور شد : طبق مصوبه شورای سیاستگذاری جشنواره متشکل از 7 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر به انتخاب شورای شهر، شهردار همدان، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری، مدیر عامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری همدان و مسئول کمیته اجرایی جشنواره و رییس ستاد سیاستگذاری نیز به انتخاب اعضای شورای شهر خواهند بود.

کامران گردان ترکیب هیأت داوران جشنواره  را شامل چند گروه 5 تا 10 نفره متشکل از شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و  کارشناسان حوزه¬های علمی، فرهنگی، ورزشی، اصناف و ... برشمرد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز