افزایش ۱۵ درصدی مبتلایان به ام اس در همدان

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۰:۰۰:۵۱
کد خبر: ۴۳۰۰۲۶
افزایش ۱۵ درصدی مبتلایان به ام اس در همدان
صادق زهدی گفت: آمار مبتلایان به بیماری ام اس در همدان نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته و 67 درصد این مبتلایان نیز زنان هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر انجمن بیماران ام اس استان همدان افزود: هم اکنون یک هزار و 350 نفر در استان همدان عضو انجمن بیماران مبتلا به ام اس هستند، البته تعداد کل مبتلایان به این بیماری در استان بیش از دو هزار نفر است.

وی با بیان اینکه استان همدان در میزان ابتلا در بین استان های همجوار بیشتر از همه استان ها است تصریح کرد: علت ابتلا به این بیماری ناشناخته است.

وی عنوان کرد: اما مرکز شبانه روزی برای نگه داری از بیمارانی که بر اثر ابتلا به این بیماری ناتوان شده اند در استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: خدمت رسانی به این افراد برای خانواده ها نیز بسیار مشکل ساز است اما در صورت وجود این مرکز می توان حداقل در ماه 10 روز از این افراد در این مراکز نگه داری کرد تا فشار کمتری بر روی خانواده ها باشد.

زهدی عنوان کرد: داروهای ایرانی این افراد رایگان است اما مکمل ها و ویتامین هایی که این افراد به صورت مداوم استفاده می کنند باید آزاد خریداری شود.

وی اضافه کرد: بیشتر مبتلایان به این بیماری در همدان در سن 20 تا 40 سال قرار دارند.

وی با اشاره به برخی از علایم اولیه این بیماری عنوان کرد: تاری دید، اختلال حرکتی، خستگی، کاهش کنترل ادرار، بی اشتهایی، گوشه گیری و افسردگی از جمله علایم اولیه ابتلا به این بیماری در افراد است.

ام اس نوعی بیماری است که سیستم ایمنی به اشتباه به بدن خود فرد حمله می کند، در بیماری ام اس این حمله به بافت چربی درون مغز انجام و نقاط مختلفی را درگیر می کند بنابراین علایم بیماری با توجه به ناحیه ای که درگیر می شود می تواند شامل علایم بینایی، حرکتی و حسی باشد.

تعداد مبتلایان به بیماری ام اس در کشور حدود 50 هزار نفر برآورد شده است.

 

نظر شما