مدیر حوزه عملیه همدان:

باید به حال حجاب و عفاف گریست

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۰:۴۰:۴۷
کد خبر: ۴۳۰۰۶۷
باید به حال حجاب و عفاف گریست
موسوی اصفهانی روز حجاب و عفاف را تسلیت گفت و تاکید کرد: باید به حال حجاب و عفاف گریست چرا که کار از تذکر دادن هم گذشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرحوزه علمیه همدان در دیدار با بانوان نخبه استان با بیان اینکه اگر به وصیت‌نامه شهدا مراجعه کنیم اکثر آنها به رعایت حجاب و عفاف و تبعیت از ولایت فقیه تاکید داشته‌اند، اظهار داشت: باید به حال غربت قرآن در بُعد حجاب در ممکلت انقلاب اسلامی ایران که مدعی اصول ارزش‌های پذیرفته شده است، گریست.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ هزار شهید با ایجاد دریایی از خون خود حجاب و عفاف را حفظ کردند، اظهار کرد: در زمانی‌که همه وابسته دنیا بودند و ظلم، ستم و جنایت زیاد شده بود، این شهدا بودند که برای دین اسلام خون دادند.

مدیرحوزه علمیه همدان دین را یکی از ارزش‌های انقلاب و اسلام عنوان کرد و افزود: حجاب و عفاف نیز یکی از ارزش‌های مهم است که باید برای حفظ آن تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه این مملکت، مملکت اسلامی در بُعد حجاب است، تصریح کرد: افرادی هستند که در شب‌های قدر قرآن روی سر می‌گیرند و از خدا درخواست بخشش می‌کنند اما پس از اتمام این روزها به حالت قبلی خود بازمی‌گردند.

وی با بیان اینکه در روز حجاب و عفاف پدران، افراد متدین و دلسوخته‌ها در مشهد مقدس برای آیات حجاب و عفاف خون دادند، گفت: خانم‌های زیادی برای اینکه حجاب خود را برندارند در خانه‌ها ماندند و مردند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری روز حجاب و عفاف را تسلیت گفت و تاکید کرد: باید به حال حجاب و عفاف گریست چرا که کار از تذکر دادن هم گذشته است.

وی تصریح کرد: دولتی که همه اختیارات مملکت در دست اوست چرا نباید مساله حجاب و عفاف را در برنامه‌های قطعی خود قرار دهد.

مدیر حوزه علمیه همدان عنوان کرد: چرا دولت می‌گوید نیروی انتظامی مسئول پیاده کردن قانون است نه اسلام، مگر قانون غیر از اسلام است؟

وی با اشاره به اینکه رعایت حجاب و عفاف را باید از ادارات آغاز کنیم، عنوان کرد: اعلام کردیم که مدیرکل‌ها باید مراقب حجاب و عفاف پرسنل خود باشند اما کسی این کار را نکرد و به طور قطع این افراد پیش خدای خود مسئول خواهند بود چرا که عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر تنها منحصر خیابان نیست.

وی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند مبحث عفاف و حجاب نیازمند فرهنگ‌سازی است و ما نیز این موضوع را قبول داریم، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی باید در کنار اجرا و عمل انجام شود.

مدیرحوزه علمیه همدان با تاکید بر اینکه اجرا و فرهنگ‌سازی باید توأمان انجام شود، خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ‌سازی به تنهایی موثر بود، نیازی به دادگاه و دادگستری نداشتیم.

وی خطاب به صداوسیما اعلام کرد: اگرچه صداوسیما برنامه‌های خوبی در ماه مبارک رمضان پخش کرد اما از پخش فیلم‌های بی‌حجابی و بدحجابی برای مردم، گله‌مندیم.

وی با بیان اینکه استان همدان ۹ نماینده در مجلس دارد، گفت: نمایندگان نباید فقط به مسائل بیکاری، حقوق‌های نجومی، تورم و ... بپردازند بلکه باید مسائل فرهنگ دینی قرآنی را نیز جزء اولویت‌ها قرار دهند.

مدیرحوزه علمیه همدان با بیان اینکه فرهنگ دینی و قرآنی باید مطالبه شود، ادامه داد: تعلیم و تعلم و اینکه چه کارهایی در زمینه حجاب و عفاف در آموزش و پرورش انجام شده است، باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از دختران بدحجاب تحصیلکرده و دارای منطق هستند پس می‌توان با آنها با منطق  صحبت کرد و آنان را از مسائل آگاه کرد، تصریح کرد: مردان و زنان موظف به رعایت پاکدامنی و زینت هستند و مسئولان باید در راستای حجاب و عفاف گام‌های بلندی بردارند.

موسوی‌اصفهانی با اشاره به اینکه مراکز اداری در عفاف و حجاب دارای مشکل هستند، گفت: در استان همدان ۱۲ حوزه خواهر و ۱۲ حوزه برادر فعال هستند که اکثریت آنان باحجاب‌اند.

وی عنوان کرد: از سپاه تقاضا داریم در کنار نیروی انتظامی علاوه بر فرهنگ‌سازی از نظر اجتماعی نیز کنترل‌های لازم را داشته باشند.

جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز اهمیت حجاب و عفاف را به اندازه خون شهدا دانست و گفت: اکثر شهدا در وصیت‌نامه‌های خود به دو موضوع مهم رعایت حجاب و عفاف و تبعیت از ولایت فقیه تاکید داشته‌اند.

سردار مظاهر مجیدی با بیان اینکه باید تلاش کنیم برنامه‌های خوبی در این زمینه داشته باشیم، عنوان کرد: باید تلاش کنیم برگزاری همایش‌های حجاب و عفاف را نهادینه کنیم.

رئیس شورای بسیج جامعه زنان استان همدان نیز با بیان اینکه هفته عفاف و حجاب از ۱۹ تیرماه آغاز شده و تا ۲۵ نیز ادامه دارد، گفت: این همایش در ۴۰۰ نقطه کشور برگزار می‌شود.

زهره عظیمی با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی در این همایش برگزار خواهد شد، ادامه داد: کارگروه بسیج زنان در یکی دو سال گذشته برنامه‌های خوبی در مباحث عفاف و حجاب و تهدیدات پیش روی آن برگزار کرده است.

وی تصریح کرد: اگر در سطح استان یک مرکز مطالعه وِیژه زنان که برنامه‌های متوالی را برگزار کند، شکل گیرد به طور قطع اثربخشی بیشتری در زمینه حجاب و عفاف خواهیم دید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز