پذیرش بیش از ۳۰۰ کودک خیابانی در سازمان بهزیستی استان همدان

۱۳۹۵/۰۴/۲۴ - ۱۰:۵۷:۳۴
کد خبر: ۴۳۱۳۰۲
پذیرش بیش از ۳۰۰ کودک خیابانی در سازمان بهزیستی استان همدان
جمشید شیران از پذیرش و حمایت ۳۳۳ کودک خیابانی در سازمان بهزیستی استان همدان طی سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان در جمع خبرنگاران گفت: هدف اصلی خدمات بهزیستی به کودکان کار کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و رعایت حقوق کودکان کار است.

 

وی با اشاره به اینکه بهزیستی استان سعی دارد تا این کودکان را به جامعه و خانواده بازگرداند، افزود: معمولاً سرپرست کودکان کار بدسرپرست هستند و یا توانایی کار و امرار معاش زندگی خود را ندارند.

 

وی با بیان در سال گذشته 333 کودک خیابانی در سازمان بهزیستی استان همدان پذیرش شدند، تصریح کرد: همچنین در حال حاضر 19 شیرخوار در شیرخوارگاه استان وجود دارند که در طول سال از 5 تا25 نفر پذیرش می شوند.

 

‎معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان در خصوص اورژانس اجتماعی، اظهار داشت: در استان همدان 6 اورژانس اجتماعی فعالیت می کنند که یک اورژانس در مرکز استان و با تمام اقلام و امکانات اعم از خانه های سلامت و بازپروری است.

 

شیران از ارائه خدمت اورژانس اجتماعی به 30 هزار و 300 نفر خبرداد و گفت: همچنین به 120 هزار نفر افراد آسیب دیده کمک شده است.

 

وی عنوان کرد: در حوزه اجتماعی 15 هزار و 500 خانوار در قالب 31 هزار نفر و در حوزه توانبخشی 34 هزار و 500 خانوار در قالب 69 هزار نفر از سازمان بهزیستی خدمات تخصصی دریافت می کنند.

 

‎وی ابراز داشت: 9 مرکز غیردولتی شبانه روزی نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و یک مرکز دولتی به صورت شیرخوارگاه زیر نظر بهزیستی استان همدان فعال است که 145 کودک و نوجوان بدسرپرست و بی سرپرست در مراکز غیردولتی نگهداری می شوند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز