فعالیت ۳۰۵ مهدکودک تحت پوشش بهزیستی در استان همدان

۱۳۹۵/۰۴/۲۸ - ۱۲:۱۴:۵۶
کد خبر: ۴۳۳۳۴۷
فعالیت ۳۰۵ مهدکودک تحت پوشش بهزیستی در استان همدان
حمیدرضا الوندگفت: در حال حاضر 305 مهدکودک تحت پوشش بهزیستی در استان همدان فعالیت می کنند که از این میزان 165 مرکز شهری و 140 مرکز روستائی و حاشیه شهر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: در حال حاضر 305 مهدکودک تحت پوشش بهزیستی در استان همدان فعالیت می کنند که از این میزان 165 مرکز شهری و 140 مرکز روستائی و حاشیه شهر است.

 

وی با بیان اینکه 60 درصد کودکان مهدهای روستایی استان روزانه یک وعده غذای گرم دریافت می کنند، افزود: در مهدهای کودک روستائی و حاشیه شهر روانه یک وعده غذای گرم به کودکان ارائه می شود.

 

وی تصریح کرد: مهارت‌آموزی و جامعه‌پذیری هدف اصلی فعالیت مهدهای کودک است و در این راستا 5 محور رشد تربیتی و جسمانی، عاطفی، اخلاقی و معنوی، اجتماعی و زیباشناسی در مهدهای کودک مورد توجه است.

 

مدیرکل بهزیستی استان همدان اظهار داشت: تمام مهدهای کودک تحت پوشش بهزیستی استان همدان دارای تابلوی مشخص هستند و 154 شاخص با معیارهای عمومی، قوانین و مقررات،معیارهای آموزشی و میارهای فیزیکی و امنیتی و تجهیزات مهد سنجیده می شوند.

 

الوند خاطرنشان کرد: 10 درصد کودکان همدانی  از مهدهای کودک استفاده می‌کنند و تا پایان امسال مهد کودک استاندارد از نظر نیروی انسانی متخصص و تجهیزات آموزشی مناسب توسط بخش خصوصی در استان راه‌اندازی می‌شود.

 

وی  از طراحی مجله تخصصی برای کودکان خبرداد و گفت: این مجله برای کودکانی است که به دلایل مختلف امکان بهره مندی از خدمات مهدهای کودک را ندارند تهیه و چاپ می شود.

 

الوند تاکید کرد:در این مجله ها برنامه های تفصیلی با یک ادبیات کودکانه در راستای آموزش نحوه رفتار والدین با کودک ارایه شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز