افزایش ۲۵ درصدی ورود گردشگران خارجی به استان همدان در ۳ماهه امسال

۱۳۹۵/۰۵/۰۴ - ۰۹:۳۵:۵۰
کد خبر: ۴۳۶۵۰۶
افزایش ۲۵ درصدی ورود گردشگران خارجی به استان همدان در ۳ماهه امسال
علی خاکسار گفت: در سه ماهه اول سال جاری پنج هزار و 238 نفر گردشگر خارجی وارد استان همدان شده است که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: در سه ماهه اول سال جاری پنج هزار و 238 نفر گردشگر خارجی وارد استان همدان شده است.

علی خاکسار با بیان اینکه این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد رشد داشته است افزود: تعداد گردشگران خارجی 494 هزار و 250 نفر در سه ماهه سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین بازدید گردشگران خارجی از آرامگاه بوعلی سینا، مقبره استر و مردخای، گنجنامه و تپه نوشیجان بوده است.

وی تصریح کرد: میراث فرهنگی متولی اصلی گردشگری در کشور است اما بازوان اصلی و متولیان آن سازمانهای مردم نهاد هستند که موجب اتصال زنجیره می شوند.

علی خاکسار ادامه داد: برای توسعه گردشگری همه عوامل هم سو و همسان در راستای رشد و توسعه گردشگری باید تلاش کنند و در میدان عمل تشکل های بخش خصوصی هستند که در زمینه تبلیغات و اطلاع رسانی به طور عملی باید وارد شوند.

وی افزود: این اداره کل برنامه های متنوعی در بخش آموزش، تبلیغات و اطلاع رسانی دارد و برنامه هایی برای تامین زیر ساخت های گردشگری ایجاد شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی همدان افزود: همدان استانی با تنوع بسیار خوبی از لحاظ تاریخی و طبیعی است در موقعیت خاص جغرافیایی در غرب کشور در همسایگی استانهای کرد و لر و ترک نشین قرار گرفته است.

خاکسار تصریح کرد: همسایگی با استانهای مجاور موجب تنوع قومیتی و فرهنگی در استان شده که از مزایای توسعه گردشگری در استان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه تنوع رشته های مختلف صنایع دستی در استان همدان بسیار بالا است افزود: بیش از 150 رشته فعال صنایع دستی در استان همدان وجود دارد که سفال لالجین و مبلمان و منبت تویسرکان و چرمسازی از جمله آنها است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز