رئیس پلیس راهور استان همدان خبر داد

وقوع یک هزار و ۱۶۶ فقره تصادف و ۲۱ نفر فوت از ابتدای امسال در جاده های همدان

۱۳۹۵/۰۵/۰۶ - ۰۹:۰۵:۵۷
کد خبر: ۴۳۷۵۲۹
وقوع یک هزار و ۱۶۶ فقره تصادف و ۲۱ نفر فوت از ابتدای امسال در جاده های همدان
فکری تشریح کرد: از ابتدای امسال یک هزار و 166 فقره تصادف در معابر درون‌شهری سراسر استان به وقوع پیوسته که منجر به فوت 21 نفر و مجروحیت 129 نفر شده است

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس پلیس راهور استان همدان در شورای ترافیک شهرستان همدان، با اشاره به عملیاتی شدن طرح تابستانی راهور در سطح استان اظهار کرد: طرح تابستانی راهور پیشتر آغاز شده است اما از شنبه با آغاز دور جدید سفرهای تابستانی حضور و تردد مسافران و گردشگران نیز افزایش خواهد یافت که ما مترصد برنامه‌ریزی‌هایی در جهت کنترل و روان شدن ترافیک در معابر سطح شهر هستیم.

وی طی ارائه گزارشی از میزان تصادفات سال‌جاری تشریح کرد: از ابتدای امسال یک هزار و 166 فقره تصادف در معابر درون‌شهری سراسر استان به وقوع پیوسته که منجر به فوت 21 نفر و مجروحیت 129 نفر شده است و این میزان در مقایسه با سال گذشته 7 درصد کاهش در تصادفات فوتی و 3 درصد کاهش در تصادفات جرحی را نشان می‌دهد.

فکری با تأکید بر حضور موتورسیکلت‌ها در اغلب تصادفات درون‌شهری گفت: طی روزهای گذشته از ابتدای سال‌جاری 12 نفر در تصادفات شهرستان همدان فوت شده‌اند که 7 نفر آنها عابر پیاده بودند و در اغلب این موارد موتورسیکلت‌ها یک پای ثابت تصادفات بوده‌اند که یا خود راکب موتورسیکلت در اثر عدم کنترل موتور به مانعی برخورد و فوت کرده و یا منجر به فوت افراد دیگر شده‌ است.

وی افزود: بلوارهای ملت، کاشانی، مطهری و احمدی‌روشن بیشترین تصادفات شهر همدان را به خود اختصاص داده‌اند و نقاط حادثه‌خیز شهر محسوب می‌شوند.

فکری با بیان اینکه 5 نفر از متوفیان تصادفات شهرستان همدان، افراد بین 24 تا 42 سال بوده‌اند، تبیین کرد: خوشبختانه تصافات منجر به فوت شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 4 نفر کاهش داشته اما باید تلاش کنیم همین مقدار هم اتفاق نیفتاده و فوت ناشی از تصادفات به صفر برسد.

وی ادامه داد: در تصادفات جرحی استان 412 نفر راکب موتورسیکلت، 121 نفر سرنشین، 115 نفر ترک‌نشین و 407 نفر عابر پیاده بوده‌اند و در تصادفات فوتی یک نفر راننده خودرو، 7 نفر راکب موتور سیکلت و 13 نفر عابر پیاده بود‌ند.

عدم توجه به جلو و سبقت غیرمجاز بیشترین عامل تصادفات در استان

این مقام مسئول با بیان اینکه 70 درصد تصادفات استان به علت عدم توجه به جلو و سبقت غیرمجاز بوده است، عنوان کرد: با وجود اینکه میزان تصادفات در استان کاهش داشته است اما باید شرایط کنترل و نظارت و تسهیل عبور ور مرور را تا جایی افزایش دهیم که تصادفات به حداقل برسد و نگرانی مردم به‌ویژه عابران پیاده در این موضع مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه هرساله بین 12 تا 15 هزار دستگاه خودرو و 10 هزار دستگاه موتورسیکلت به استان اضافه می‌شوند، بیان کرد: در سال 95، تعداد 12 هزار و 693 فقره گواهینامه موتورسیکلت در استان صادر شده است و تعداد 3 هزار و 214 دستگاه موتور سیکلت و 3هزار و 158 خودرو شماره‌گذاری شده‌اند.

وی ادامه داد:همچنین لازم به ذکر است طبق قانون، خودروهایی که بیش از یک میلیون تومان جریمه داشته باشند باید توقیف شوند که 409 مورد از این خوددروها در سطح استان مورد توقیف قرار گرفته و 25 مورد گواهینامه دارای حداکثر نمره منفی نیز ضبط شده‌اند.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه اقدامات سازنده سازمان حمل و نقل و ترافیک در کاهش تصادفات شهر همدان نقش مؤثری داشته است، گفت: متأسفانه با وجود برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مطلوبی که صورت می‌گیرد، گاهی خود مسئولان هم به جرگه منتقدان می‌پیوندند و در دریافت نتیجه شتاب می‌کنند به طور مثال در موضوع آرام‌سازی ترافیک سعیدیه که تدبیر مؤثر شورای شهر و شهرداری در کاهش بار ترافیکی منجر به این نتیجه شد را در آغازین روزهای اجرای طرح مورد نقد قرار داده و از نتایج مطلوب آن در گذر زمان غفلت می‌کردند.

وی هدف از اجرای طرح‌های ترافیکی را استقرار انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات برشمرد و افزود: در شرایط پیاده‌راه سازی خیابان بوعلی که طرح جذاب و مطلوبی در ساختار شهری، ترافیکی و زیست محیطی است، نیازمند همراهی مسئولان هستیم.

فکری با اشاره به مشکلات ترافیکی در نقاط حادثه‌خیز شهر یادآور شد: بلوار ارم همواره از نقاط حادثه‌خیز تصادفات است که تقاضا داریم در ایجاد سرعت‌کاه این نقطه که در دستور کار قرار گرفته تسریع شود همچنین بلوار احمدی‌روشن نیازمند نرده‌گذاری یا سرعت‌کاه است چرا که سرعت خودروها بعد از خروج از زیرگذر افزایش بسیاری دارد.

وی همچنین درخواست نصب گاردریل در حاشیه مسیر گنجنامه به علت استقرار افراد در این نقاط برای تفرج و هواخوری را مطرح کرد که به میزان 300 تا 500 متر نیاز است تا از برخورد خودروها با این افراد در حاشیه معبر جلوگیری شود.

وانت بارها جمع‌آوری شدند، شهرداری برای ساماندهی اقدام کند

رئیس پلیس راهور استان همدان در ادامه طی ارائه گزارش تصویری از جمع‌آوری وانت بارهای حاشیه بلوار آیت ا... نجفی اظهار کرد: جمع‌آوری وانت بارهای میوه فروش حاشیه بلوار با تمام مشکلات و برخوردهای صورت گرفته به فرجام رسید اما این اقدام درمان و راه حل قطعی این مشکل نیست چراکه حذف وانت بارها از حاشیه بلوار منجر به سرازیر شدن آنها در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم چاره‌جویی و ساماندهی وانت بارها توسط شهرداری گفت: جمع‌آوری وانت بارهای بلوار شهید رجایی نیز در دستور کار قرار دارد.

کاهش بار ترافیکی محور گنجنامه با ایجاد معبر بازگشت ممکن است

فکری در ادامه به موضوع ساماندهی محور گنجنامه اشاره و عنوان کرد: متأسفانه محور گنجنامه و عباس آباد به‌علت وجود دو بیمارستان مهم، مراکز فرهنگی قرآنی از جمله باغ موزه دفاع مقدس و تالار قرآن، هتل‌های بزرگی که در حال احداث یا بهره‌برداری است و وجود جاذبه‌های تفریحی و گردشگری دارای حجم عظیمی از ترافیک شهری است که به نظر می‌رسد تنها راه حل این مشکل ایجاد معبری در مسیر بازگشت خودروها باشد.

وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات عید فطر کلیه طرح‌های ترافیکی در این مسیر اعمال شد، تشریح کرد: متأسفانه دیگر هیچ طرحی پاسخگوی این حجم ترافیک در این منطقه نیست و باید برای احداث راه برگشت از گنجنامه طراحی و برنامه‌ریزی صورت گیرد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز