بدهی ۴۶ هزار میلیارد ریالی بیمه سلامت به حوزه درمان کشور

۱۳۹۵/۰۵/۰۷ - ۰۹:۲۹:۴۳
کد خبر: ۴۳۸۰۰۹
بدهی ۴۶ هزار میلیارد ریالی بیمه سلامت به حوزه درمان کشور
بهمن برزگر گفت: هم اکنون سازمان بیمه سلامت 46 هزار میلیارد ریال به حوزه درمان کشور بدهکار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون مطالعات و توسعه خدمات بیمه ای بیمه سلامت افزود: بدهی بیمه سلامت به ارائه دهندگان خدمات در حوزه سلامت سال گذشته 60 هزار میلیارد ریال بود که با پرداخت بخشی از این بدهی ها این رقم هم اکنون به 46 هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی تامین منابع مالی، کنترل و قدرت هزینه، تقویت نظام ارجاع و پزشک خانواده و شناسایی افراد دارای توان مالی برای خارج کردن این افراد از پوشش بیمه سلامت رایگان را از راه هایی عنوان کرد که می توان از طریق آن این مشکلات را تا حدودی حل کرد.

وی با بیان اینکه طرح رفع همپوشانی بیمه ها از شهریور ماه امسال اجرایی خواهد شد ادامه داد: از ابتدای اجرای این طرح هدف ما بیمه کردن افرادی بود که توان مالی مناسبی برای بیمه شدن ندارند اما با همگانی شدن این بیمه همه افراد فاقد بیمه توانستند از خدمات آن بهره ببرند که هم اکنون در صدد شناسایی افراد متمکن و خارج کردن این افراد از خدمات این بیمه هستیم.

برزگر ادامه داد: پیش بینی می شود با اجرای این طرح 10 درصد افراد از پوشش این بیمه خارج شوند.

وی گفت: هم اکنون 43 هزار بیمارستان و مراکز ارائه خدمات درمانی با بیمه سلامت قرار داد دارند.

وی عنوان کرد: از سال 93 تاکنون حدود 10 میلیون نفر زیر پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفته اند که اکثر این افراد حاشیه نشینان و افراد کم درآمد جامعه هستند.

وی عنوان کرد: وظیفه اصلی بیمه سلامت تامین مالی هزینه های درمانی بیمه شده و کاهش ریسک بیماری فرد است و اگر بتوانیم در فرآیند دفترچه از تجربه بانک ها استفاده کنیم، بسیار اثرگذار خواهد بود و الکترونیکی کردن این فرآیند از اهداف است.

وی تصریح کرد: نظام بیمه در دو سال گذشته برنامه های راهبردی تنظیم کرده است که کنترل هزینه ها نیز از جمله این راه ها است و کاهش هزینه ها به عنوان یک الزام برای ادامه مسیر لازم است.

در حال حاضر حدود یک میلیون و 121 هزار نفر در استان همدان تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند.

بیمه سلامت از خدمات دولت تدبیر و امید در قالب طرح تحول نظام سلامت بود که با اجرای آن تمام افراد فاقد بیمه درمانی بدون پرداخت هزینه ای زیر پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز