معاون استاندار همدان:

اگر فضای نقد در جامعه وجود داشته باشد جلوی خیلی از مفاسد گرفته می‌شود

۱۳۹۵/۰۵/۱۰ - ۱۲:۴۴:۴۰
کد خبر: ۴۳۸۹۷۰
اگر فضای نقد در جامعه وجود داشته باشد جلوی خیلی از مفاسد گرفته می‌شود
محمدابراهیم الهی‌تبار با بیان اینکه اعتقاد داریم اگر فضای نقد در جامعه وجود داشته باشد جلوی خیلی از مفاسد گرفته می‌شود، افزود: حضور خیلی از رسانه‌های مختلف و تشکل‌های سیاسی و احزاب بسیار اثرگذار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در جلسه بزرگداشت هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: هفته دولت را در هفته اول شهریور پیش رو داریم در حالی که سه از سال از خدمت دولت یازدهم گذشته و یک سال دیگر ادامه خواهد داشت.

وی گفت: آنچه مد نظر در این هفته است بیان عملکردها و تبیین سیاست‌ها و برنامه‌هایی در پیش رو خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه نگاه ما به برنامه‌ها، نگاه مجموعه نظام است، گفت: دولت مجری سیاست‌های نظام و بخشی از حاکمیت است که مسائل را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز دغدغه دولت و نظام بحث مقابله با آسیب‌هاست، افزود: مسئله سرمایه اجتماعی یکی از دغدغه‎های ماست که امیدواریم بتوانیم اعتماد بین دولتمردان را به منزله عام بیشتر کنیم.

الهی‌تبار با بیان اینکه شاخص‌ترین دستگاه در نظام، قوه مجریه است که رویکرد این دستگاه بر اساس خواست مردم است، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور برنامه خود را  حول سه محور اصلی تعامل با دنیا، احیای اخلاق و نجات اقتصاد بسته است.

وی با اشاره به اینکه باید به بررسی خروجی و ورودی‎ها پرداخت، گفت: در برنامه چهار ساله پنجم توسعه از سال 89 به بعد میانگین 76 میلیارد دلار درآمد ارزی و خروجی آن رشد سرمایه‌گذاری منفی 6 درصد و رشد اقتصادی منفی نیم درصد بوده که حال باید دید اکنون ورودی و خروجی دولت چه بوده است؟

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه قیمت نفت از بشکه‌ای 25 دلار به 40 دلار افزایش پیدا کرده است، افزود: باید بررسی کرد که اکنون میانگین درآمد کشور از درآمدهای نفتی چه میزان و خروجی آن چه میزان بوده است.

وی با بیان اینکه یک جریان خاص به دنبال این است که از دولت مزیت‌زدایی کند، گفت: این مسئله به منزله این است که تمام شاخص‌هایی که دولت زحمت کشیده به شکلی در افکار عمومی نمود پیدا کند که کاری انجام نشده است.

الهی‌تبار با بیان اینکه بحث برجام را خلاصه کنند به اینکه دولت فقط دنبال رابطه بوده این ظلم به مردم و نظام است، افزود: اولاً بحث ارتباط با آمریکا به این دولت برنمی‌گردد و آقای صالحی وزیر امور خارجه دولت دهم نیز به صراحت اعلام کرد که در آن دولت نیز این موضوع پیشنهاد داده شده بود.

وی تصریح کرد: اینکه بتوانیم از ظرفیت‌های جهانی برای حل مشکلات استفاده کنیم و افتراق بین آمریکا و کشورهای اروپایی ایجاد کنیم از توفیقات و افتخارات دولت است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه پرونده هسته‌ای کشور را در شورای حکام ببندیم افتخار نظام بوده است، گفت: اقدامی که بتواند کشور را از منشور سازمان ملل خارج کند افتخار برجام است.

این مسؤول با بیان اینکه مقام معظم رهبری تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را انسان‌های غیور، شجاع، متعهد و متدین معرفی کردند و این برای ما یک افتخار است، افزود: اینکه برخی دنبال القای این هستند که برجام هیچ نتیجه‌ای نداشته؛ ظلم است، هرچند مردم همه اتفاقات را می‌بینند.

الهی‌تبار با بیان اینکه صادرات 800 هزار بشکه‌ای نفت اکنون به 2.5 میلیون بشکه رسیده است، گفت: بعد از برجام تجارت راحت‌تر شده در حالی که همه سطح انتظارت را در یک فرصت زمانی کم بالا می‌برند؛ حال باید گفت اگر مردم می‌دانند بازهم باید بازگو کنیم.

وی با اشاره به فیش‌های نجومی و برخورد دولت و رئیس جمهور در این رابطه خاطرنشان کرد: برخی عدد 30 میلیون تومان، 40 میلیون تومان و 50 میلیون تومان را بزرگتر از 3 هزار میلیارد تومان و 12 هزار میلیارد تومان می‌دانند!

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه در بحث فیش‌های نجومی جوسازی می‌شود اما در بحث 12 هزار میلیارد و 3 هزار میلیارد تومان نه، گفت: اگر دغدغه بیت‌المال است عدد بعدی بزرگتر است و البته باید گفت در این زمینه رئیس دولت ورود پیدا کرده و برخورد نیز داشته است.

وی بیان کرد: در تهران گلایه کردم که ای کاش مجوزهایی که صادر شده که این حقوق‎ها برداشته شود تاریخ این مجوزها نیز اعلام می‌شد که مردم ببینند در چه سالی مجوز صادر شده است؟

الهی‌تبار با بیان اینکه در بسیاری از پرداختی‌ها مشکل داریم و سال گذشته دولت به سختی توانست حقوق و مزایا را پرداخت کند، افزود: باید گفته شود در مدت چند ساله چه میزان بودجه جاری کشور افزایش پیدا کرده و حال این میزان پنج برابر افزایش داشته است.

این مسؤول با بیان اینکه با وجود همه تنگناها که در حوزه منابع مالی داشتیم اتفاقات خوبی افتاده حال آیا وظیفه مزیت‎زدایی است؟ گفت: رسانه‌ها باید در این دولت در اختیار باشند و مطالبات را عنوان کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان هفته دولت فرصتی است، گفت: پیشنهاد اجرای برنامه‌های مختلف از سوی دستگاه‌های مختلف خوب است خصوصاً در حوزه اقتصاد مقاومتی و مسائل فرهنگی باید مسائل بازگو شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مسائل فرهنگی 7 هزار و 100 میلیارد تومان در بودجه دولت برای فعالیت‌های فرهنگی اعتبار گذاشته شده است، افزود: از این میزان هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت ارشاد و 6 هزار و 100 میلیارد تومان در اختیار نهادهای فرهنگی است.

الهی‎تبار با بیان اینکه در بحث مطالبه‌گری متاسفانه برخی از مجموعه دستگاه‌های فرهنگی که باید خود پاسخگو باشند مطالبه‌گر می‌شوند، گفت: همه باید پاسخگو باشیم و با وجود تنگناها فعالیت‌های فرهنگی که صورت گرفته باید گفته شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از هنرهای دولت این بود که به جای استفاده صرف از اعتبارات دولتی از بودجه مردمی، تشکل‌ها و سازمان‌های مردمی استفاده کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه این دولت با وجود مشکلات توفیقات بسیاری داشته است، گفت: امروز فضای نقد و نقادی در جامعه وجود دارد و برخی‌ها خیلی راحت با کمترین هزینه به خود اجازه می‌دهند که شخص دوم کشور را نقد کنند که البته بسیاری از آنها نقد نبوده و فراتر از نقد بوده است.

الهی‌تبار با بیان اینکه اعتقاد داریم اگر فضای نقد در جامعه وجود داشته باشد جلوی خیلی از مفاسد گرفته می‌شود، افزود: حضور خیلی از رسانه‌های مختلف و تشکل‌های سیاسی و احزاب بسیار اثرگذار است.

وی برجام را فرصتی برای نظام دانست و گفت: باید از فرصت‌های برجام استفاده کنیم همانطور که در جنگ تحمیلی پس از پذیرش قطعنامه از فرصت‌ها استفاده کردیم و بسیاری از اتفاقات خوبی حاصل شد امروز نیز باید از فرصت برجام استفاده کرد و اگر این کار صورت نگیرد دیگران از آن استفاده خواهند کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان خواستار استفاده از ظرفیت فضای مجازی و حوزه اطلاع‌رسانی در هفته دولت شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز