فرماندار شهرستان بهار:

تنها یک روستای شهرستان بهار با تانکر آبرسانی می‌شود

۱۳۹۵/۰۵/۱۱ - ۱۰:۵۵:۱۰
کد خبر: ۴۳۹۳۴۴
تنها یک روستای شهرستان بهار با تانکر آبرسانی می‌شود
محسن مرادی‌پناه گفت: سال گذشته 13 روستای شهرستان با تانکر آبرسانی می‌شد که امسال این تعداد به یک روستا رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از بهار، فرماندار شهرستان بهار در بازدید از حفر چاه روستاهای شهرستان بهار برای تامین آب شرب اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان همدان اعتبارات خوبی در بخش آب شرب روستاییان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در شهرستان بهار بیش از 3 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار به شرکت آبفار تخصیص یافت، خواستار توجه به این مهم شد.

فرماندار شهرستان بهار با بیان اینکه در حال حاضر در بحث تامین آب شرب مشکلی نداریم اما مشکل عمده ما عدم رعایت الگوی مصرف است، ادامه داد: طبق برنامه در هفت روستای شهرستان باید تامین آب صورت می‎گرفت که در روستاهای مشخص شده شرکت آبفار مشغول به فعالیت است.

وی اضافه کرد: سال گذشته تعداد 13 روستای شهرستان بهار با تانکر آبرسانی می‌شد که امسال این تعداد به یک روستا رسیده است.

مرادی‌پناه تصریح کرد: سیاست دولت تدبیر و امید توجه به مجتمع‎های آبرسانی است که در این زمینه نیز گامهای موثری در سطح شهرستان بهار برداشته شده است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما تأمین آب شرب سالم و بهداشتی است که همه باید در این زمینه تلاش کنیم، گفت: این مهم جزو اولویت‏‏‎های کاری ماست.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان بهار نیز گفت: از 68 روستای شهرستان بهار 49 روستا با جمعیتی بالغ بر 53 هزار نفر و 14 هزار خانوار و 12 هزار نفر مشترک زیر پوشش خدمات آبفار قرار دارند.

محمدابراهیم فراهانی ادامه داد: دو مجتمع حسین‎آباد عاشوری با 6 روستا، 11 هزار و 920 نفر و مجتمع آقبلاق لتگاه با 9 روستا، 11 هزار و 400 نفر را زیر پوشش دارند.

وی گفت: با توجه به پراکندگی روستاها سیاست دولت مجتمع‎سازی است که باید روستاییان نیز در این زمینه مشارکت و همکاری لازم را داشته باشند.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان بهار فرسودگی شبکه های انتقال و توزیع آب و انشعابات غیر مجاز را مهمترین عامل مصرف بالای آب در روستاها دانست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز